سارنوالی: مرکز عدلی و قضایی جدید ویروس کشی می‌کند

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: مقام‌های لوی سارنوالی می‌گویند مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری که قرار است در اخیر این هفته رسما ایجاد و آغاز به کار کند، ویروس کشی می‌کند.

بصیر عزیزی سخنگوی لوی سارنوالی، امروز در یک نشست خبری گفت که این مرکز تمامی دوسیه‌های مقام‌های پیشین و فعلی که به فساد اداری متهم هستند را مورد بررسی قرار می‌دهد. آقای عزیزی گفت: «هدف حکومت افغانستان یا اداره لوی سارنوالی این است که ما بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارایه کنیم و روند مبارزه با فساد اداری بهتر شود. یک ماشینی ساخته شود تا بتواند جوابگو باشد و آن ویروس‌ها و فسادهایی که در افغانستان وجود دارد، کشف و در همین مرکز عدلی و قضایی مبارزه بافساد تحقیقات‌شان تکمیل و اقامه دعوا شود.»

سخنگوی لوی سارنوالی تاکید کرد که تمام دوسیه‌های مربوط به فساد اداری، توسط مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد طی مراحل و تکمیل می‌شود.

اخیر هفته گذشته دفتر ریاست جمهوری اعلام کرد که یک مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری می‌سازد. این مرکز قرار است در اخیر این هفته رسما آغاز به کار کند. مبارزه با فساد اداری از شعارهای اصلی رهبران حکومت وحدت ملی در زمان مبارزات انتخاباتی بود.

برخی از آگاهان می‌گویند که حکومت وحدت ملی افغانستان تاکنون در راستای مبارزه با فساد اداری موفقیت چندانی نداشته است. افغانستان از نگاه فساد اداری در صدر کشورهای آلوده به فساد قرار داردند. تمویل‌کنندگان این کشور هشدار داده که اگر حکومت وحدت ملی نتواند فساد اداری را کاهش دهد، کمک‌های شان به افغانستان را کاهش خواهند داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала