افشاء اطلاعات ماهواره های نظامی امریکا توسط روسیه

© Photo / NASAافشاء اطلاعات ماهواره های نظامی امریکا توسط روسیه
افشاء اطلاعات ماهواره های نظامی امریکا توسط روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه قصد دارد اطلاعات حضور ماهواره‌های نظامی آمریکا و برخی متحدینش چون اسرائیل را در فضا منتشر سازد، اقدامی‌که واشنگتن با آن مخالفت می‌ورزد

به گزارش سپوتنیک روسیه قصد دارد فهرست مدونی از ماهواره‌های موجود در مدار زمین از جمله ماهواره‌های نظامی آمریکا را منتشر سازد.
به نوشته روزنامه «ایزوستیا»، «ویکتور شیلین» از مقام‌های روسیه در امور فضایی و سرپرست هئیت این کشور در پنجاه و نهمین جلسه کمیته سازمان ملل متحد در امور بکارگیریی مسالمت آمیز از فضا اعلام کرد که این کشور قصد دارد علاوه بر رهگیری و انتشار حضور ماهواره‌ها در مدار زمین، اطلاعات مقر فرماندهی فضایی آمریکا را که عمومیت نیافته را در فهرستی مدون انتشار دهد.
این فهرست که «نوراد » نام دارد، داده‌ها درباره ماهواره‌های متحدان آمریکا چون فرانسه، آلمان، اسرائیل و جاپان را مرتب و تنظیم می‌سازد و البته اطلاعات ماهواره‌های نظامی خود را نیز انتشار خواهد داد.
روسیه قصد دارد دسترسی به این فهرست را برای هر کشوری که فعالیت‌ فضایی دارد، میسر سازد. در این فهرست میزان خطرهای بالقوه در فضا برای ماهواره‌ها و اشیا در زمین و نیز خطرهای موجود در مسیر پرتاب راکت‌به فضا اشاره می‌شوند.
یک مقام نزدیک به این موضوع از حمایت چین از طرح روسیه و مخالفت آمریکا با آن اشاره کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала