وزارت دفاع: دسترسی طالبان به سیستم بایومتریک مبالغه است

© Photo / MrPenguin20وزارت دفاع افغانستان
وزارت دفاع افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: هیاتی که به منظور بررسی ادعاهای مربوط به دسترسی جنگجویان گروه طالبان به سیستم بایومتریک توظیف شده بود، پس از انجام بررسی‌ها گفته که طالبان در دسترسی به سیستم بایومتریک مبالغه کرده‌اند.

وزارت دفاع با انتشار خلاصه نتیجه بررسی‌های این هیات، می‌گوید که سیستم بایومتریک در این وزارت به شکل واحد مرکزی است و این سیستم در قطعات و قول‌ اردوهای اردوی ملی وجود ندارد. وزارت دفاع می‌‌افزاید: «این سیستم پیچیده تحت محافظت شدید امنیتی می‌باشد و محافظت آن بر اساس کود مشخص صورت می‌گیرد و به جز از موظفین دیگران به آن دسترسی پیدا کرده نمی‌توانند.»

همچنین هیاتی که ادعاهای مربوط به دسترسی طالبان به سیستم بایومتریک را بررسی کرده، در خلاصه یافته‌هایش نوشته تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی از دسترسی طالبان به سیستم بایومتریک منتشر شده، ممکن است از پیام‌های بازرگانی گرفته شده باشد. به گفته این هیات، در این تصاویر ماشین «Jam Kit» دیده می‌شود که این ماشین قابلیت شناسایی هویت افراد را ندارد.

بدنبال گروگان‌گیری‌های اخیر در ولایت کندز در شمال کشور، برخی از رسانه‌ها گزارش دادند که گروه طالبان به سیستم بایومتریک دسترسی پیدا کرده و با استفاده از آن، هویت کارمندان دولتی را تشخیص داده به گروگان می‌گیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала