تروریستان داعش در ننگرهار شماری غیرنظامیان را کشته و اسیر کرده‌اند

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: یک تن از فعالان جامعه مدنی در افغانستان مدعی شده که اعضای گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرهار در شرق این کشور، در حمله‌ای بالای مناطق مسکونی،‌ شماری از باشندگان ولسوالی کوت این ولایت را کشته و به گروگان گرفته‌اند.

صدیق انصاری رییس فدراسیون جامعه مدنی افغانستان، می‌گوید که شماری از باشندگان ولسوالی کوت ننگرهار، در تماس به این نهاد گفته‌اند که تروریستان داعش از شب جمعه بالای این مناطق حمله کرده‌اند. او گفت: «دیروز ارقامی که به ما رسیده، پنج نفر شهید و پنج تن دیگر زخمی شده‌اند. همچنین ده تن از ریش‌سفیدان و سیزده کودک اختطاف شده‌اند. در حدود سی تا سی و دو نفر دیگر سرنوشت‌شان نامعلوم است که کجا هستند. این‌ها هم در جمع اختطاف شدگان باشند.»

صدیق انصاری افزود که تروریستان داعش دو کودک را پس از این‌که به قتل رسانده‌ و سپس توسط برچه‌های تفنگ تیکه تیکه کرده‌اند. به گفته او، تروریستان داعش بالای چند پوسته امنیتی نیز در ولسوالی حمله کرده‌اند. وی مدعی شد که چهار پوسته توسط تروریستان داعش تصرف شده‌اند. آقای انصاری گفت که این پوسته‌ها تحت کنترول نیروهای پولیس محلی بودند. وی می‌گوید که سرنوشت فرمانده و ده تن از سربازان یک پوسته امنیتی نیز در ولسوالی کوت نامعلوم است.

رییس فدراسیون جامعه مدنی افغانستان ابراز داشت که شماری از باشندگان ولسوالی کوت منطقه را ترک کرده و تعدادی هم در حال ترک کردن مناطق شان هستند. صدیق‌ انصاری گفت که تروریستان داعش شماری از منازل مسکونی را آتش زده و مواشی مردم را کشته‌اند.

صدیق انصاری گفت که قبل از اجرای عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی کوت علیه تروریستان داعش، دو فروند هواپیما نیز در این ولسوالی پرواز داشته و برای مردم اوراق تبلیغاتی پرتاب کرده‌اند. به گفته او، در این اوراق تبلیغاتی از مردم خواسته شده تا از حافظ احمدسعید رهبر گروه تروریستی داعش در افغانستان هراسی نداشته باشند. در این اوراق، همچنین از باشندگان محل خواسته شده تا علیه تروریستان داعش ایستادگی کنند.

در همین‌حال، عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار نیز، حمله تروریستان داعش بالای بخش‌هایی از ولسوالی کوت این ولایت را تایید کرده اما گفت که وضعیت امنیتی در این منطقه در حال بهبودی است. آقای خوگیانی افزود که تروریستان داعش بعد از ظهر روز جمعه در ولسوالی کوت دست به تحرک زده و در نتیجه هفت تن از نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را به قتل رساندند. سخنگوی والی ننگرهار می‌گوید که تاکنون پنج تن به شمول یک کودک نیز توسط تروریستان داعش به گروگان گرفته شده‌اند.

عطاالله خوگیانی می‌گوید که پس از تحرک تروریستان داعش، نیروهای امنیتی دست به عملیات گسترده زده و تاکنون نزدیک به دوصد تن از اعضای این گروه تروریستی کشته و زخمی شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала