داکتر عبدالله: جامعه جهانی به کمک‌هایش به افغانستان می‌دهد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر عبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان، می‌گوید که براساس پیش‌بینی‌ها جامعه جهانی در کنفرانس سران کشورهای عضو ناتو در وارسا، به کمک‌هایش به افغانستان ادامه خواهد داد.

آقای عبدالله که امروز در جلسه شورای وزیران سخن می‌گفت، افزود: «تماس‌‌هایی که وجود دارد پیش‌بینی این است که جامعه بین‌المللی آماده است تا حمایت‌های خود را از افغانستان ادامه بدهد. اما موضوع اصلاحات و مبارزه با فساد اداری که جز تعهدات ما در قبال مردم افغانستان است، مسایلی اند که در کنفرانس وارسا به صورت برجسته مطرح خواهد شد. در حالی‌که پیش‌رفت‌هایی در زمینه اصلاحات صورت گرفته، اما مردم ما و جامعه بین‌المللی توقع دارند که در راستا اقدامات جدی‌تری صورت بگیرد.»

داکتر عبدالله همچنین گفت که وی اشرف‌غنی رییس جمهور، در کنفرانس وارسا که در آینده نزدیک به منظور ارایه تعهدات جدید جامعه جهانی به افغانستان در پولند برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در جلسه امروزی شورای وزیران همچنین به انجام اصلاحات انتخاباتی در افغانستان تاکید کرد اما از آن به عنوان یک چالش مهم نام برد. آقای عبدالله گفت: «اصلاحات انتخاباتی چالشی است که نباید از آن گریزی صورت گیرد. کاری‌ که باید ماه‌ها قبل صورت می‌گرفت، اکنون باید عملی شود. ما برای دریافت راه‌های قانونی برای عملی شدن اصلاحات انتخاباتی مصروف بحث و گفتگو هستیم. انتخابات یک اصل است و برگزار می‌شود و در عین حال، باید خاطر نشان ساخت که اصلاحات انتخاباتی منظور گروهی نبوده بلکه یک ضرورت جدی برای همگان است و با نظر داشت صدماتی که در انتخابات‌های گذشته دیده‌ایم، انشاالله مردم ما شاهد نتایجی در این راستا خواهند بود.»

دولت افغانستان سال گذشته روند اصلاحات انتخاباتی را رویدست گرفت. اما آن طوری‌که برخی از نهادهای ناظر بر روند انتخابات می‌گویند که تاکنون در این زمینه گام‌های موثری برداشته نشده است. قرار بود انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها در سال گذشته برگزار شود، اما برگزاری این انتخابات‌ها به منظور انجام اصلاحات انتخاباتی به تاخیر افتاد. هنوز معلوم نیست که این دو انتخابات چه زمانی برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала