وزیر داخله: شماری از پست‌های مهم به زنان اختصاص داده شده است

© Photo / وزارت داخلهوزیر داخله: شماری از پست‌های مهم به زنان اختصاص داده شده است
وزیر داخله: شماری از پست‌های مهم به زنان اختصاص داده شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: تاج‌محمد جاهد وزیر امور داخله، در دیداری با دلبر نظری وزیر امور زنان، گفته است که به منظور تقویت و حضور کیفی زنان در وزارت امور داخله، شماری از پست‌های مهم به زنان اختصاص داده شده است.

آقای جاهد می‌گوید: «در راستای تقویت حضور کیفی زنان در وزارت امور داخله و بلند بردن ظرفیت زنان در این وزارت، شماری از پست‌های مهم به زنان واگذار شده و شمار زیادی از زنان به منظور فراگیری آموزش‌های مسلکی به خارج از کشور فرستاده شده که این روند همچنان ادامه دارد.»

این دیدار که امروز به منظور بررسی خشونت‌ها علیه زنان انجام شد، آقای جاهد در آن گفته است که بلندبردن رقم زنان در صفوف نیروهای پولیس ملی از اولویت‌های وزارت امور داخله به شمار می‌رود. او همچنین می‌گوید که وزارت امور داخله در راستای کاهش خشونت‌ها علیه زنان و فراهم‌سازی زمینه‌های کاری مصوون در صفوف نیروهای پولیس ملی تلاش می‌کند.

در همین‌حال، دلبرنظری وزیر امور زنان که بلند بردن رقم حضور زنان در نهادهای دولتی از اهداف اصلی این وزارت به شمار می‌رود. او تاکید کرده که وزارت‌های امور داخله و امور زنان می‌توانند در زمینه سهیم‌ ساختن زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی باهم همکاری گسترده داشته باشند.

اخیرا دفتر ریاست جمهوری با انشتار ارقامی در مورد پیشرفت زنان طی سال‌های اخیر در این کشور، اعلام کرد که نزدیک به سه‌هزار زن در صفوف نیروهای امنیتی فعالیت دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала