برکزیت ممکن است به اروپا فشار بیاورد تا به روسیه نزدیکتر شود

© Photo / Youtube/ Bloomberg Brexit
Brexit - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه ایتالیایی Lettera 43 می نویسد، اگر اتحادیه اروپا نتواند مشکلات و اختلافات داخلی که به سبب برکزیت به میان آمده است را حل کند، واقعا که اروپا شروع به ازهم پاشیدن میکند و بازی به دست روسیه خواهد افتاد. پس از ضعیف شدن، اروپا همکاری های خود با اقیانوس اطلس را رها و به سوی روابط خوب به روسیه نزدیکتر می شود.

روزنامه Lettera 43 می نویسد، "روسیه و اتحادیه اروپا هیچگاهی دوستانی خوبی نبوده اند". مخصوصا پس از حوادث اکراین روابط بین آنها به طور جدی بدتر شده است. بنابر این برای کرملین مانند غرب جای تعجب نیست، که برکزیت و پیامدهای آن حالا زیاد چشمگیر باشد.

اگر به نظر ولادیمیر پوتین، فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی "بزرگترین فاجعه جیوپولیتیک قرن بیست می باشد" در غرب هم یکی بیرون شدن بریتانیا از اتحادیه اروپا را " بزرگترین فاجعه جیوپولیتیک قرن بیست و یک میداند".

روزنامه می نویسد، برای روسیه تضعیف یکی از بازیگران خوب است تا به دنبال دیگران برود. با این حال مسکو تا هنوز در بیانیه های رسمی خود هیچگونه عکس العملی نشان نداده است. مقامات روسیه گفته اند که روسیه علاقمند ثبات اقتصادی اتحادیه اروپا است و بی ثباتی اقتصادی اروپا تاثیرات زیادی بالای روسیه هم دارد، همانطوریکه بحران اقتصادی اروپا پیامدهای زیادی بالای روسیه داشت.

ممکن است در کوتاه مدت تحریم بر ضد روسیه از بین برده شود و در دراز مدت این پرسش مهم بعد از برکزیت به میان بیاید که "آیا یک اروپای ضعیف در حوزه اتلانتیک باقی میماند یا به سوی نزدیک شدن به روسیه حرکت می کند".    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала