امریکا و روسیه یکدیگر را به اذیت دیپلومات های شان متهم کردند

© Fotolia / KLimAx Fotoهمکاری امریکا روسیه در افغانستان
همکاری امریکا روسیه در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرگزاری رصد: وزارت خارجه امریکا اعلان کرده است که واشنگتن شکایت‌نامه‌ای را به مقام‌های بلندپایه مسکو فرستاده و حکومت روسیه را به اذیت دیپلومات‌های خود در این کشور متهم کرده است.

شبکه‌ی «سی‌ان‌ان»، از قول الیزابت توردو، سخنگوی وزیر خارجه امریکا نوشته است که جان کری وزیر خارجه‌ امریکا در آخرین مذاکرات خود به تاریخ ۲۴ مارچ، روی این مساله با ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه، صحبت کرده است.

خانم توردو گفته است که ایجاد هراس برای دیپلومات‌های امریکایی در روسیه از سوی استخبارات و پولیس این کشور یک مشکل جدی در جریان دو سال اخیر است.

به گفته توردو، این مشکل تنها برای دیپلومات‌های امریکایی نیست بلکه سفارت‌‌خانه‌های دیگر کشورهای غربی نیز عین مشکلات را برای دیپلومات‌های‌شان از سوی اداره مسکو، شاهد بوده‌اند.

در همین حال، مسکو نیز واشنگتن را در رابطه به عین مشکلات در مورد دیپلومات‌های خود از سوی حکومت این کشور، متهم می‌کند.

ماریا زاخاروف، سخنگوی وزیر خارجه روسیه گفته است که مسکو، فشارهای قابل ملاحظه‌ای را در سفارت‌خانه‌ها و کنسول‌گری‌ها به‌خصوص امریکا، ایجاد کرده است.

خانم توردو گفته است که ایجاد هراس برای دیپلومات‌های امریکایی در روسیه یک مشکل دیرینه است. او گفته است که این رویدادها در جریان سال‌های اخیر به دلیل افزایش تحریم‌های غربی علیه روسیه در رابطه به بحران اوکراین، بیشتر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала