وزارت زراعت اجازه دارد مواد مخدر کشت کند

© Photo / UN Photo/UNODC/Zalmaiوزارت زراعت اجازه دارد مواد مخدر کشت کند
وزارت زراعت اجازه دارد مواد مخدر کشت کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: یک تن از اعضای مجلس نمایندگان می‌گوید که در طرح جدید قانون مبارزه با مواد مخدر، حکومت افغانستان به وزارت زراعت و مالداری این کشور اجازه داده تا به منظور انجام تحقیقات و نیازمندی‌های صنعتی تریاک کشت کند.

فکور بهشتی نماینده ولایت بامیان در مجلس نمایندگان، می‌گوید که طرح این قانون در مجلس زیر بحث است و در ماده دهم آن به وزارت زراعت و مالداری اجازه داده شده تا تریاک کشت کند. آقای بهشتی در جلسه امروزی مجلس نمایندگان گفت: «فعلا قانون مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر در پارلمان زیر بحث است. هرچند تاهنوز این قانون تصویب نشده،‌ اما در ماده دهم آن به وزارت زراعت اجازه داده شده که مواد مخدر تحت عنوان پروسه‌های تحقیقاتی و نیازمندی‌های صنعتی کشت بکند. به باور من این مساله بهانه‌ای برای سو استفاده می‌شود و باگذشت زمان بهانه‌ای را به مخالفان دولت افراد فرصت طلب در داخل چوکات نظام می‌دهد.»

فکور بهشتی می‌افزاید در صورتی که این ماده از قانون مبارزه با کشت و چاق مواد مخدر حذف نشود، بی‌اعتمادی جامعه جهانی نسبت به اراده دولت برای از بین بردن کشت‌زارهای مواد مخدر بیشتر می‌شود.

افغانستان در سطح جهان بیشترین موادمخدر را تولید می‌کند. مقام‌های مسوول می‌گویند که نزدیک به نود درصد کشت‌زارهای مواد مخدر در مناطق ناامن و خارج از کنترول دولت قرار دارد.      

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала