حمزه الحوثی از امریکا عذر خواهی کرد

© AP Photo / Hani Mohammedحوثی ها
حوثی ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شعار "مرگ بر امریکا" هم مسئله ای است که شورای عالی انقلاب یمن درباره آن تصمیم گیری می کند

روزنامه "الشرق الاوسط" مدعی شد: عسکر زعیل" عضو هیئت مذاکره کننده دولت یمن [هیئت ریاض] گفته که "حمزه الحوثی" مذاکره کننده ارشد هئیت حوثی ها از سفیر آمریکا در کویت بابت شعار "مرگ بر امریکا از وی عذرخواهی کرد.

الشرق الاوسط، در ادامه درباره دیدار حمزه الحوثی با سفیر امریکا در کویت —که برخی آن را به "ارتباط محرمانه"ی حوثی ها با امریکا تفسیر کرده اند- ادعا کرد: «حمزه الحوثی گفته که ما حاضریم همه سلاح خود را برای نشان دادن حسن نیت خود به دوستان جدیدمان، تحویل دهیم.»
این روزنامه وابسته به دربار ال سعود مدعی شد: «"ناصر باقزقوز" عضو هیئت حوثی ها همه به سفیر امریکا گفت که "ما کی باشیم که بخواهیم شما را تهدید کنیم". در این میان هم "محمد عبدالسلام" رییس هیئت مذاکره کننده حوثی ها به امریکا گفته که تا در قبال قانع کردن ائتلاف سعودی نسبت به حمله نکردن به صنعا، یمنی ها از شعار "مرگ بر آمریکا" دست خواهند برداشت.
لازم به ذکر است که هیئت ریاض در مذاکرات کویت هرز چندگاهی به هیئت حوثی ها اتهاماتی می زند و ادعاهای بی پایه ای در جهت به نتیجه نرسیدن مذاکرات مطرح می کند.

مذاکرات محرمانه سعودی ها و حوثی ها - اسپوتنیک افغانستان
مذاکرات محرمانه سعودی ها و حوثی ها

به گزارش جام نیـوز، مسئله تحویل سلاح حوثی ها و عقب نشینی آنها از صنعا خطوط قرمز حوثی ها محسوب می شود که قطعنامه سازمان ملل هم نتوانست حوثی ها را از آنها وادار به عقب نشینی کند و دو ماه مذاکره در کویت اصلا بر سر این خطوط قرمز است.
شعار "مرگ بر امریکا" هم مسئله ای است که شورای عالی انقلاب یمن درباره آن تصمیم گیری می کند و هیچ دخلی به مذاکرات کویت ندارد و درباره یورش ائتلاف سعودی به صنعا هم باید گفت که حدود 16 ماه از جنگ یمن می گذرد ولی این ائتلاف و مزدورانش تاکنون جرأت نکرده اند حتی به اطراف صنعا حمله کنند.
عربستان به خوبی می داند که یورش به صنعا به معنی راکت باران ریاض و جده و شهرهای مرزی توسط انصارالله و ارتش یمن خواهد بود؛ راکت هایی که سعودی ها نمونه آن را در حمله به پایگاه هوایی عربستان در عسیر که به کشته شدن فرمانده نیروی هوایی عربستان انجامید، دیدند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала