اشرف‌غنی: مردم افغانستان درد و رنج مردم ترکیه را درک می‌کنند

© REUTERS / Murad Sezerاشرف‌غنی: مردم افغانستان درد و رنج مردم ترکیه را درک می‌کنند
اشرف‌غنی: مردم افغانستان درد و رنج مردم ترکیه را درک می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، با محکوم کردن حملات تروریستی در میدان هوایی استانبول، می‌گوید بدلیل این‌که مردم افغانستان بیشتر از کشور دیگری قربانی تروریزم بوده، درد و رنج شهروندان ترکیه ناشی از حملات تروریستی اخیر را خوب‌تر درک می‌کنند.

شامگاه روز گذشته چند مهم در ترمینال خروجی میدان هوایی اتاتورک در استانبول ترکیه دست به حملات انتحاری و مسلحانه زده و در نتیجه آن ده‌ها تن را کشته و زخمی کردند.

اشرف‌غنی با ابراز تاسف از این حملات تروریستی، می‌گوید که تروریزم تهدید بزرگی علیه امنیت تمام کشورهاست و در راستای نابودی آن باید مبارزه مشترک صورت گیرد.

همچنین عبدالله عبدالله رییس اجراییه نیز در پیامی حملات تروریستی در ترکیه را محکوم کرده می‌گوید که تروریزم و افراطیت از مشکلات عمده جهانی به شمار می‌روند و از بین بردن آن نیازمند اقدام مشترک است. آقای عبدالله تاکید کرده که برای زندگی مسالمت‌آمیز باید ریشه‌های تروریزم در هرجایی که باشند خشکانده شوند. به گفته عبدالله عبدالله،‌ اهداف اصلی گروه‌های تروریستی ایجاد ترس و وحشت و ترویج افکار افراطی است. رییس اجراییه در پیام خود می‌گوید که تروریزم و افراطیت تنها در افغانستان مشکل‌ساز نیست بلکه تمام جهان را با مشکل مواجه کرده است.

صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان نیز، در پیامی عنوانی وزیر امور خارجه ترکیه گفته است که افغانستان به عنوان یکی از قربانیان اصلی تروریزم طی یک و نیم دهه در خط اول نبرد علیه گروه‌های تروریستی قرار دارد. آقای بربانی می‌‌افزاید که انجام حملات تروریستی مانند حمله اخیر در میدان هوایی استانبول، عزم و اراده کشورها را برای مبارزه جدی‌تر با پدیده تروریزم جدی‌تر می‌سازد. وزیر خارجه افغانستان در پیامش عنوانی همتای ترکی‌اش می‌گوید: «جمهوری اسلامی افغانستان باور دارد که جهان عاری از خشونت و به دور از تهدید تروریزم، نیاز به به همکاری جدی راهبردی میان دولت‌ها در مقابله با ریشه‌ها و عوامل اصلی این پدیده شوم دارد.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала