47 میلیون امریکایی زیر خط فقر زندگی مینمایند

© AP Photo / Vahid Salemiامریکا
امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وال استریت و میلیاردرها قادر به خرید انتخابات هستند، ثروت هنگفت در دستان یک درصد جامعه قرار دارد

«برنی سندرز» به انباشته شدن ثروت هنگفت در دستان یک درصد از جامعه آمریکا اشاره کرد و گفت میلیون‌ها آمریکایی همچون طرفداران برگزیت خشمگین هستند و از نیروهای اقتصادی که در حال تخریب قشر متوسط جامعه است بیزار و خسته شده‌اند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برنی سندرز» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا طی یادداشتی در روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اشاره کرد و نوشت، شگفتا، شگفتا، کارگران بریتانیا که بسیاری از آنها شاهد افت استاندارد سطح زندگی خود بودند و در حالیکه ثروتمندان کشورشان ثروتمندتر می‌شدند، به اتحادیه اروپا و اقتصاد جهانی که آنها و کودکانشان را نادیده می‌گرفت، پشت کردند.
وی ادامه داد: «این تنها مردم بریتانیا نبودند که رنج می‌برند. این اقتصاد به طور فزاینده جهانی که توسط سرآمدان اقتصادی جهان به وجود آمده و حفظ شده است، تمامی افراد سراسر جهان را نادیده می‌گیرد. 62 نفر از ثروتمندترین افراد روی این سیاره زمین به اندازه نیمی از جمعیت جهان که حدود 3.6 میلیارد نفر است، ثروت دارند».
سندرز تأکید کرد: «این یک درصد برتر دارای ثروتی بیش از مجموع 99 درصد بقیه هستند. این افراد بسیار بسیار ثروتمند، ثروت‌های غیرقابل تصوری دارند و این در حالی است که میلیاردها نفر متحمل فقر مطلق، بیکاری و خدمات درمانی، آموزش، مسکن و آب آشامیدنی ناکافی هستند ».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала