ایجاد مرکزی برای کوتاه کردن دستان ماموران دولت از جیب مردم

© Photo / ارگایجاد مرکزی برای کوتاه کردن دستان ماموران دولت از جیب مردم
ایجاد مرکزی برای کوتاه کردن دستان ماموران دولت از جیب مردم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: دولت افغانستان مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری را رسما ایجاد کرده و انتظار دارد که آغاز به فعالیت این مرکز دستان ماموران دولت را از جیب مردم کوتاه‌تر سازد.

مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری، روز پنجشنبه، دهم سرطان، رسما پس از صدور فرمانی طی مراسم خاصی در ارگ ریاست جمهوری توسط اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان ایجاد شد. براساس این فرمان، این مرکز مسوولیت دارد تا جرایم سنگین ناشی از فساد اداری را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد.

رییس جمهور غنی در مراسم ایجاد مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری گفت که کاهش و از بین بردن فساد اداری از اهداف اصلی حکومت وحدت ملی به شمار می‌رود. آقای غنی با تاکید بر این‌که حکومت در کار این مرکز دخالتی نخواهد داشت، گفت: «تمام فلسفه این مرکز و شیوه کارش اتکا به قوانین است. تا قانون تطبیق نشود،‌ باور ایجاد و عدالت تامین نمی‌شود.»

رییس جمهور افغانستان گفت که مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری باید در بررسی و رسیدگی به پرونده‌های اشخاص متهم به فساد دقت لازم داشته باشد. به گفته او، شرایط در افغانستان طوریست که بیشتر افراد «پاک» متهم به دست داشتن در فساد می‌شوند. وی از این مرکز خواست تا در عملکردهایش از قاطعیت کار گرفته و موقف افراد مورد تحقیق را در نظر نداشته باشد.

اشرف‌غنی می‌‌گوید که وضعیت در نهادهای عدلی و قضایی افغانستان بهبود یافته است. او گفت طی هشت ماه گذشته، نزدیک به هشتاد و پنج درصد کارهای دادگاه عالی سرعت یافته است. آقای غنی می‌افزاید که دادگاه عالی نزدیک به یک هزار تن از قاضیان دادگاه‌های افغانستان را نیز تبدیل کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала