صالح: بزرگواران ما از گذشته عبرت نمی‌گیرند

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: امرالله صالح رییس پیشین اداره امنیت ملی افغانستان، در واکنش به حمله تروریستی علیه کاروان سربازان تازه فارغ شده پولیس در شهر کابل، مقام‌های مسوول دولتی را مورد انتقاد قرار داده می‌گوید، باوجودی‌که بارها کاروان‌ها و بس‌های حامل نیروهای امنیتی هدف حملات تروریستی قرار گرفته، اما کسی علاقمند نیست تا از گذشته در این مورد عبرت بگیرد.

آقای صالح در این مورد در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشته است، زمانی‌که او در سال 2003 رییس کشف خارجی و ضد جاسوسی در ریاست عمومی امنیت ملی بود، در یکی از روزها سرویس حامل کارمندان این اداره هدف قرار گرفت. آقای صالح تاکید کرده که او پس از وقوع این حادثه تصمیم گرفت تا نیروهای امنیت ملی نباید در موترهای بس نقل و انتقال داده شوند. رییس پیشین اداره امنیت ملی در این نوشته خود می‌افزاید: «صدها بار است که بر کاروان بس یا بس‌های حامل افسران نظامی حمله می‌شود. بزرگواران نشسته در موترهای ضد گلوله و در زیر زیر سقف‌های "سرد کن‌دار" علاقه به آموختن وعبرت ندارند. بهای این رفتار بد رهبری را فرزندان جوان و حاشیه‌نشین کشور می‌پردازند.»

امرالله صالح تاکید می‌کند که او در مورد حمله تروریستی روز پنجشنبه علیه کاروان سربازان پولیس در کابل، تکان خورده و اشک برای ریختن ندارد.

همچنین رحمت‌الله نبیل نیز که پس از برکناری امرالله صالح مسوولیت اداره امنیت ملی افغانستان را به عهده گرفت، در واکنش به حمله تروریستی دیروزی می‌گوید که وی نه این حمله را محکوم، نه دشمنان دین و میهن را برادران ناراضی و نه هم مخالفان سیاسی و باغی و یاغی می‌خواند.

آقای نبیل که سال گذشته در پی تلاش‌های اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان برای نزدیکی با پاکستان از سمت خود کناره‌گیری کرد، شورای عالما را نیز مورد انتقاد قرار داده و در صفحه فیسبوک خود می‌نویسد: «نه از عالم دين شكوه و گيلايه مي‌كنم كه چرا تقبيح نمي‌كنند. چون، اين‌ها هم فقط و فقط خلاصه قدرى و كنز را خوانده‌اند و آنهايي‌كه فتواى ريختاندن خون تو(نیروهای امنیتی) را می‌دهند هم فقط خلاصه، قدرى و كنز را مرور كرده‌اند. پس گلايه از كساني‌كه هم‌فكر و هم‌نظر و هم سوقات و هم خيرات باشند، چى فايده.»

 

در حمله تروریستی دیروز در شهر کابل، 32 تن از سربازان پولیس که تازه از یک مرکز آموزشی در ولایت میدان وردک فارغ شده بودند، کشته و 79 نه تن دیگرشان به شمول یک غیرنظامی زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала