اولین بسته کمک نظامی چین به افغانستان تحویل داده شد

© Photo / دفتر مشاور امنیت ملیاولین بسته کمک نظامی چین به افغانستان تحویل داده شد
اولین بسته کمک نظامی چین به افغانستان تحویل داده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: نخستین بسته کمک نظامی دولت چین به نیروهای امنیتی افغانستان به کابل رسیده و به مقام‌های دولتی این کشور تحویل داده شد.

این بسته کمکی که شامل امکانات ترانسپورتی، تجهیزات نظامی و سلاح سبک  می‌شود، امروز در کابل از سوی یو جینگ سفیر چین مقیم کابل با حضور حنیف‌ اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان به وزارت دفاع تحویل داده شد.

سفیر چین با تحویل دادن به این بسته کمکی کشورش به مقام‌های دولت افغانستان، گفت که کشورش برای تامین امنیت و ثبات در افغانستان آماده است تا کمک‌های بیشتر نظامی به دولت این کشور بدهد. وی تاکید کرد که چین همکار نزدیک افغانستان در مبارزه با تروریزم خواهد بود.

در همین‌حال، حنیف اتمر از کمک نظامی چین به نیروهای امنیتی افغانستان استقبال کرده می‌گوید که قرار است طی ماه‌های آینده هواپیماهای ترانسپورتی نظامی و وسایط نقلیه نیز از سوی دولت چین به نیروهای امنیتی افغانستان کمک شود. آقای اتمر از تحویل دادن بسته کمکی امروزی دولت چین، به عنوان «سرآغاز» کمک‌های مهم آن کشور به دولت افغانستان یاد کرد. مشاور امنیت ملی افغانستان می‌گوید: «ما موافقت‌نامه دوجانبه داشتیم و براساس آن در پهلوی کمک‌های اقتصادی و بازسازی، دولت چین بار نخست است که کمک‌های نظامی به دولت افغانستان انجام می‌دهد و این یک تغییر کیفی در رابطه افغانستان و چین است.» وی همچنین گفت: «کمک‌های چین قابل ملاحظه و به ارزش ده‌ها میلیون خواهد بود. نه تنها شامل تجهیزات لوجیستکی و انتقالی، وسایط و امسال‌ آن خواهد بود، در عین زمان شامل اسلحه و مهمات و همچنین طیاره‌های انتقالاتی نیز خواهد بود.»

مشاور امنیت ملی گفت که قرار است به زودی سکنرهای مهجز و پیشرفته نیز برای بالا بردن قابلیت نیروهای پولیس به منظور جلوگیری از حوادث امنیتی در شهر کابل از سوی دولت چین به این نیروها تحویل داده خواهند شد.

حنیف اتمر تاکید کرد که امروز صفحه جدید میان دولت‌های چین و افغانستان باز شده و کمک‌های کشورهای منطقه به منظور تجهیز هرچه بیشتر نیروهای امنیتی افغانستان، گروه‌های تروریستی را به انزوا می‌کشاند.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала