یک محموله بزرگ مواد مخدر توسط پولیس کشف شد

© AP Photo / Rahmat Gulیک محموله بزرگ مواد مخدر توسط پولیس کشف شد
یک محموله بزرگ مواد مخدر توسط پولیس کشف شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتینک، کابل: مقام‌های وزارت امور داخله می‌گویند که نیروهای پولیس مبارزه با مواد مخدر، یک محموله بزرگ مواد مخدر که قرار بود از ولایت بدخشان به ولایت هلمند منتقل شده و از آنجا به ایران قاچاق شود، کشف شده است.

جنرال بازمحمد احمدی معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله، امروز در یک نشست خبری گفت که قاچاقبران مواد مخدر از ولایات هلمند و قندهار، هفت‌صد کیلوگرام مواد مخدر را از ولایت بدخشان خریداری کرده و به سمت ولایت جنوبی هلمند منتقل می‌کردند. آقای احمدی افزود قرار بود این مواد از مناطق ناامن به ولایت هلمند انتقال داده شده و از آنجا به ایران قاچاق گردد.

معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله همچنین افزود که شش تن از فروشندگان و خریداران این مواد نیز بازداشت شده‌اند.

جنرال بازمحمد احمدی گفت که احتمالا در خریداری و قاچاق این محموله بزرگ تریاک، رهبری طالبان نیز دست دارد. وی افزود: «من به این باور هستم مسیری را که قاچاقبران برای انتقال این مواد انتخاب کرده بودند، بی‌ارتباط با رهبری طالبان نبوده است. چون مسیرهای مرغاب، بادغیس و غور برای انتقال آن در نظر گرفته شده بود و راه‌های صعب‌العبور و پیچیده‌ است؛ هرچند این مسیرها تحت کنترول است، اما بردن این محموله به سادگی ممکن نبوده است. حتما این‌ها(قاچاقبران مواد مخدر) باندهایی هستند که با شبکه‌های طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی ارتباط مستقیم دارند و در تبانی با آنها می‌خواستند این محموله به این بزرگی را می‌خواستند انتقال بدهند.»

جنرال بازمحمد احمدی تاکید کرد که مراکز عمده پروسس و تولید هیرویین در مناطق ناامن جنوب غرب افغانستان موقعیت دارند.

وی همچنین گفت از آغاز سال تاکنون بیش از پنچ‌صد و هشتاد مورد عملیات برای بازداشت و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر در سراسر کشور صورت گرفته است که در نتیجه آن 740 تن بازداشت شده‌اند. به گفته آقای احمدی، در جریان ربع اول سال بیش از ده‌ هزار تن مواد مخدر توسط نیروهای پولیس کشف و از بین برده شده است. او تاکید کرد که در جریان این عملیات‌ها شش باب لابراتوار تولید هیرویین نیز تخریب شده است.

آغاز فصل قاچاق

معین مبارزه با مواد مخدر افغانستان، همچنین از آغاز فصل قاچاق مواد مخدر در این کشور نام‌برده افزود که فصل برداشت محصولات کشت‌زارهای کوکنار پایان یافته است. وی تاکید کرد: «ما مصمم هستیم که فصل دوم یا ربع دوم سال که از نیمه آن فصل قاچاق و ترافیک مواد مخدر آغاز می‌شود، در مقایسه به ربع اول سطح ضبط و کشف را با توجه به تعهدی که به مردم و دولت داده‌ایم بالا ببریم و با تمام وجود تلاش بکنیم که قاچاقبران و باندهای بزرگ مافیایی را که محموله‌های بسیار کلان را قاچاق می‌کنند دستگیر بکنیم.»

در همین‌حال، مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر و مسکرات نیز، با ارایه گزارشی از فعالیت‌هایش طی سه ماه گذشته گفته که در این مدت 121 نفر به شمول دو تن از کارمندان بخش خدمات عامه محکوم به مجازات شده‌اند. این اداره در گزارش خود می‌گوید که در میان افراد محکوم شده هشت زن نیز حضور دارند. مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر و مسکرات، در گزارش خود اشاره‌ای به چگونگی مجازات افرادی که از سوی این نهاد بدلیل قاچاق مواد مخدر مجرم شناخته شده‌اند، جزییاتی ارایه نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала