داعش به گرجستان چشم دوخته است

© Sputnik / Ekaterina ChesnokovaМестные жители в Хунзахском районе Дагестана
Местные жители в Хунзахском районе Дагестана - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان معتقدند که ممکن گرجستان به پایگاهی برای تروریزم بین المللی تبدیل شود

رسانه‌ها از توجه روز افزون تروریزم بین المللی به منطقه قفقاز و به طور مشخص، کشور گرجستان حکایت دارند.

برخی کارشناسان معتقدند که ممکن گرجستان تبدیل به پایگاهی برای تروریزم بین الملل شود.
العالم: در همین راستا روزنامه "رزونانسی"، چاپ گرجستان نوشت: گروه تروریستی داعش، گرجستان را در راستای اهداف و مطامع خود زیر نظر دارد. احتمال داد عناصر تروریست با انتقال به این کشور، آنرا به پایگاهی برای حملات تروریستی خود تبدیل کنند.
الکساندر کریلوف، رئیس مجمع علمی محققین در امور قفقاز گفت: در عمل شواهدی در دست است که حکایت از افزایش فعالیت تروریستها در مناطق مختلف گرجستان به خصوص "وادی بانکیسی" و منطقه "اجاریا" نزدیک به سرحد ترکیه و نیز منطقه "کفیمو کارتلی" دارد.
کریلوف در گفت وگو با پایگاه روسی "روزنامه های آزاد" به ارتباطات بین این تروریستها و گروه تروریستی داعش و دیگر گروههای افراطی که عناصری از منطقه قفقاز را در عضویت خود دارند، اشاره کرد.
این کارشناس گفت: تروریزم بین الملل به محض از دست دادن پایگاهش در خاورمیانه، به کشورهایی که فضای مساعد برای ترویج افکار تروریستی داشته باشد، روی خواهد آورد. کشورهایی که دستخوش نابرابری اجتماعی هستند و سازمان اطلاعات و تجسس ضعیف دارند، بیش از سایر کشورها مورد توجه گروههای تروریستی هستند. گو این که کشورهای قفقاز و آسیای مرکزی از همین دست کشورها هستند.
کریلوف معتقد است که امریکایی ها تلاش زیادی کردند تا گرجستان را تبدیل به مرکز آموزش مخالفان به اصطلاح میانه روهای روسیه کنند. حال آن که عناصر وابسته به همین دست مخالفان در سوریه به گروه تروریستی داعش و دیگر گروههای افراطی پیوستند.
کریلوف گفت: گرجستان یکی از همان کشورهایی است که در فهرست گزینه های مورد توجه گروههای تروریستی مسلح به عنوان پایگاه قرار دارد    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала