سازماندهی حمله تروریستی در استانبول را یکی از فرماندهان داعش در سوریه برنامه ریزی کرده بود

© AP Photo / Emrah GurelПассажиры у стамбульского аэропорта Ататюрк, где произошли взрывы
Пассажиры у стамбульского аэропорта Ататюрк, где произошли взрывы - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تاس به نقل از مقاله وال استریت ژورنال چنین گزارش میدهد، احمد چتایوف در شمال سوریه دیده شده است. ابتدا او به فرماندهی 250 نفر جنگجویان داعش انتخاب شد که تقریبا همه آنها در جنگ کوبانی کشته شدند و بعد از آن او به نقل و انتقال جنگجویان روسی زبان در سوریه آغاز کرد. لازم به ذکر است که او در SAR بعد از اینکه او در گرجستان دستگیر شد رفته است.

بر اساس گزارش روزنامه ، چتایوف در سوئدن، اکراین، بلغارستان و گرجستان بازداشت شد و بعد از هر بار دستگیری او دولت روسیه خواستار استرداد او می شد.

مسکو در تلاش بدست آوردن چتایوف بود چرا که او پول که در وین جمع آوری میشد را برای پشتیبانی از افراط گرایان استفاده میکرد.

مایربیک واچاکایوف از بنیاد جیمز تاون در واشنگتن می گوید:- "او همیشه با کمک کارت پناهندگی اتریش از دستگیری فرار میکرد".

گزارش شده است که چتایوف شهروندی گرجستان را به دست آورده بود و چند مدتی در گرجستان زندگی می کرد. در سال 2003 او کارت پناهندگی اتریش را بدست آورد و در سال 2015 به سوریه رفت.

همانطوریکه ایراکلی سیسیاشویلی رئیس کمیته دفاع و امنیت ملی پارلمان گرجستان گفته بود، چتایوف در زمان میخائیل ساکاشویلی یکی از مامورهای مخفی ویژه گرجستان بود.

Lenta.ru به نقل از سیسیاشویلی چنین می نویسد:- "متاسفانه احمد چتایوف در زمان حکومت ساکاشویلی مامور مخفی ما بود و او پاسپورت گرجستانی داشت و از این طریق به کشورهای مختلف برای عملیات و وظایف مخفی سفر می کرد و بدین طریق او معاش و دستمزد دریافت می کرد".

مایکل مک کول رئیس کمیته امنیت ملی نمایندگان کنگره ایالات متحده امریکا گفت، با توجه به داده های ایالات متحده امریکا چتایوف رهبری کننده حمله تروریستی میدان هوایی استانبول می باشد. این مطلب را رسانه های ترکیه نیز تایید می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала