دیدار هیئت سنای امریکا با رئیس اجرایی

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر عبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش خبرگزاری رشد، این هیئت مجلس سنای امریکا پس از سفرشان به پاکستان، به کابل آمدند و گفته شده با رئیس جمهور غنی نیز ملاقات خواهند کرد

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت با جان مک‌کین، رئیس هیئت مجلس سنای امریکا دیدار کرده و در مورد روابط افغانستان — امریکا و روابط افغانستان — پاکستان رایزنی کرده است.

به گزارش خبرگزاری رشد، این هیئت مجلس سنای امریکا پس از سفرشان به پاکستان، به کابل آمدند و گفته شده با رئیس جمهور غنی نیز ملاقات خواهند کرد.

در دیدار امروز هریک لینزی گراهام، جودونلی و بین ساسی نیز جان مک‌کین را همراهی می‌کردند.

مک‌کین، سناتور جمهور خواه امریکا گفت که کشورش از تلاش‌ها و فعالیت حکومت وحدت ملی برای پیشرفت افغانستان قدردانی می‌کند و انتظار می‌رود این روند در آینده نیز ادامه یابد.

او افزود که امریکایی‌ها شاهد پیشرفت‌های مردم و دولت افغانستان هستند و این ترقی سبب شده تا خوش‌بینی‌ها به آینده افغانستان بیشتر شود.

مبارزه با تروریزم

سناتور ارشد امریکایی در دیدارش با رئیس اجرایی گفت که در سفر به پاکستان با سران این کشور در مورد مبارزه با تروریزم و اقدامات مشترک علیه این پدیده صحبت کرده است.

مک‌کین افزود که برای مبارزه جدی با تروریزم، فرصت خوبی ایجاد گردیده و نیاز است که از این فرصت به صورت مشترک استفاده بهینه صورت گیرد.

وی در همین حال افزود که در باره شبکه حقانی و فعالیت‌های آشکار این گروه با مقام‌های پاکستانی صحبت کرده و از آنان خواسته که در این راستا، گام‌های عملی بردارند.

هیئت سنای امریکا در این دیدار همچنان گفتند که دولت و نیروهای نظامی امریکا، تا زمانی به همکاری شان با افغان‌ها ادامه می‌دهند ‌که تروریستان به صورت کامل نابود و جنگ در این کشور به پایان برسد.

اعضای این هیات گفتند که تروریزم تا زمانی از میان نخواهد رفت که خاستگاه و لانه‌های امن آنان نابود نشود.

رئیس اجرایی دولت نیز از همکاری‌های امریکا در بخش‌های ملکی و نظامی با دولت و مردم افغانستان امتنان و قدردانی نمود و گفت که افغانستان، در جریان سال های گذشته پیشرفت های زیادی کرده است.

او گفت که با وجود همه اینها، هنوزهم با چالش‌هایی دست و گریبان است و اساسی ترین مشکل، حملات تروریستی است که در بیرون از مرزهای افغانستان تنظیم و تمویل می‌گردند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала