بلغاریا به همکاری های خود با افغانستان ادامه میدهد

عضو شوید
نیکولای یانکووف، سفیر بلغاریا در کابل در دیدار با عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان گفته است که کشورش به عنوان عضو ناتو و اتحادیه اروپا از موقف افغانستان در کنفرانس های بین المللی آینده حمایت نموده و به همکاری های خود با افغانستان ادامه می ‌دهند.

در این دیدار رئیس اجرائیه کشور با قدردانی از بلغاریا به خاطر همکاری های این کشور در بخش های نظامی و ملکی در چوکات ناتو و اتحادیۀ اروپا گفت، افغانستان به روابط حسنه و درازمدت با متحدین خود متعهد است و تلاش می‌کند که بلغاریا نیز مثل سایر کشورهای دوست و همکار با افغانستان، با افغانستان وارد مرحلۀ جدیدی گردد.

وی افزود: حکومت افغانستان برای حضور درکنفرانس نظامی وارسا و کنفرانس اقتصادی بروکسل آمادگی می‌گیرد و توقع دارد که در این کنفرانس ها، حمایت درازمدت جامعۀ جهانی را به دست آورد.

سفیر بلغاریا در کابل گفت که افغانستان برای کشورش حیثیت یک متحد اساسی را داشته و کشورش علاوه بر آنکه در جنوب افغانستان و در چوکات ناتو فعالیت نظامی دارند، به دیپلومات های جوان وزارت امورخارجه و افسران شجاع نیروهای امنیتی و دفاعی افغان نیزآموزش می دهند.

وی افزود که آنان به همکاری های خود با افغانستان ادامه می‌دهند و به عنوان عضو ناتو و اتحادیۀ اروپا از موقف افغانستان در کنفرانس های بین المللی آینده نیز پشتیبانی می نمایند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала