سرگی سوبیانین: مسکو باید چهره خود را داشته باشد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر شهر مسکو
شهر مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در آخرین روز های ماه جون در پایتخت روسیه انجمن شهری مسکو تشکیل جلسه داد ، که در آن نمایندگان مقامات، معماران، کارشناسان و فعالان جامعه مدنی در باره راه حل های مهم شهر های معاصربحث و گفت و گو کردند

پیش از برگزاری جلسه ، شهردار مسکو، سرگئی سوبیانین روی این مشکلات با RT مصاحبه انجام داد و روی مسائل مختلف صحبت نمود.
در مورد تغییر چهره پایتخت روسیه ، سوبیانین گفت که، 5 الی 6 سال پیش هیچ کس در مورد برنامه بازسازی شهرمسکو باور نمیکرد و انرا سیاسی می پنداشتند.
وی تاکید کرد که مشکل حمل و نقل شهری، که همواره در مسکو جای اول را احتوا میکرد، در حال حاضر، با توجه به نظر سنجی از ساکنان شهر، جای چهارم و یا پنجم را دارد.
شهردار مسکو گفت، "بخش دوم این جلسه به ایجاد زیرساخت های اجتماعی با کیفیت بالا، آموزش و پرورش، بهداشت ، جذب فن آوری های مدرن وقف شده بود".
سوبیانین همچنین در مورد بهبود محیط شهری در مرکز شهرمسکو توضیحات داد، "همه این کار ها را زیر نظر دارد ، اما وظیفه مقامات مسکو است- تامحیط زیست با تمام وسائل رفاه را به وجود بیاورند، تا مردم در جاهای که کار و زندگی مینمایند خدمات شهری دریافت نمایند".
در مورد تخریب مغازه ها، شهردار مسکو خاطر نشان ساخت که، شهرمسکو از تمام آنعده مشکلات رنج میبرد، که سائر شهر های بزرگ رنج میبرند، اما در شهر مسکو این پروسه بطور سریع پیش میرود.
سوبیانین گفت: "پس از فروپاشی اتحاد شوروی در مسکو، خرده فروشی ها کافه ها و رستوران ها کفایت نمی کرد. بنابراین، تصمیم گرفته شد که در هر جا که ضرورت باشد مغاره ها ، کافه ها و رستوران ساخته شود. درشهرده ها هزار ساختمان های رنگ و رو پریده ساخته شد، که اکثراً ترسناک به نظر میرسید. با گذشت زمان، ساختن بناه های اساسی آغاز گردید و شهر از موجودیت ساختمان های موقتی رهایی یافت.
به گفته شهردار پایتخت، مسکو نباید از سائر شهر ها کپی برداری کند. اما از بهترین تکنولوژی، و نمونه، در مسکو باید کار گرفت.
شهردار گفت: "ما سعی میکنیم چنان شهری بسازیم، که برای همه افراد از جوان تا افراد مسن جالب باشد. اکثریت شهروندان از تغییراتی که در حال وقوع است حمایت میکنند، که این مسله برای ما بسیار مهم میباشد.
برعلاوه او گفت که، در پایتخت برنامه های زیاد برای بازسازی آثار تاریخی روی دست است که در تاریخ مسکو چنان اتفاقی قبلاً صورت نگرفته بود".
به گفته سرگئی سوبیانین، مشکل اصلی در انجام بهبود وظایف محیط شهری جستجو مصالحه میباشد.در شهر های بزرگ انواع مختلف مردم زندگی می کنند، و بدون مشوره و گفت گو با مردم نمیتوان منافع انها را تعمین کرد. ما درین عرضه از فن اوری های جدید به نام "شهروندان فعال" استفاده میبریم.
او بر علاوه اشاره کرد که با استفاده از فن آوری جدید به زود ترین فرصت میتوان به خواسته های مردم واکنش نشان داد. او اضافه نموده گفت که، واکنش مردم در خصوص بازسازی جاده ها شامل دو مرحله میباشد — در اول همه، هم پیاده رو، و هم رانندگان راضی نمی باشند. اما زمانی که همه چیز انجام شده است و یک محیط راحت به وجود آمد، باز هم یک تعداد شکایت میکنند که چرا آن جاده بازسازی شد ، اما از ما نشد؟".

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала