اتمر: امریکا در روی انزوای پاکستان فکر می‌کند

© Fotobank.ru/Getty Images / Creation Seaپاکستان
پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک،‌کابل: حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان، با سفر یک هیات بلندپایه امریکا به پاکستان و افغانستان، می‌گوید که اعضای این هیات به پاکستان هشدار داده‌اند که در صورت خودداری اسلام‌آباد از مبارزه با جدی با گروه‌های تروریستی، ایالات متحده پالیسی انزوای پاکستان را مورد اجرا قرار خواهد داد.

آقای اتمر که بعد از ظهر امروز در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، گفت که هیات امریکایی به رهبری جان مکین از سناتوران ارشد امریکا، در سفرش به پاکستان، رسما به مقام‌های آن کشور هشدار داده که در صورت خودداری اسلام‌آباد در مبارزه علیه تروریزم، منزوی خواهد شد.

حنیف اتمر تاکید کرد که پاکستان اخیرا تحت فشار بیشتر کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده امریکا قرار گرفته و روند فروش هواپیماهای نظامی و «ایف 16» به اسلام‌آباد را متوقف کرده است.

هیات امریکایی که توسط جان مکین رهبری می‌شود، امروز با رییس جمهور و رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان نیز دیدار و گفتگو داشته است. در جمع این هیات که لینزی گراهام، جو دونلی و بین ساسی نیز حضور دارند، روز گذشته با مقام‌های پاکستانی در اسلام‌آباد گفتگو داشته‌اند.

جان مکین در دیدارش با عبدالله عبدالله، گفته است که آنان در پاکستان روی مبارزه با تروریزم تاکید کرده و گفته‌اند که فرصت خوبی برای مبارزه مشترک بوجود آمده است. براساس اعلامیه‌ای که توسط دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه منتشر شده، آقای مکین گفته است که آنان از پاکستان خواسته علیه شبکه تروریستی حقانی در آن کشور اقدامات جدی داشته باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала