حزب تحریر: افغانستان و پاکستان عید امسال را با دشمنی تجلیل می‌کنند

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: حزب تحریر، از گروه‌های افراطی منطقه‌ای، در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر، اعلام کرده که افغانستان و پاکستان، در نتیجه مداخلات امریکا عید امسال را در فضای دشمنی و مملو از افکار «پلید نشلنستی» تجلیل می‌کنند.

این حزب که در افغانستان به صورت غیرقانونی فعالیت دارد، در اعلامیه‌ای که به رسانه‌ها فرستاده نوشته است: «امسال عید سعید فطر در حالی فرارسید که مردم مسلمان افغانستان و پاکستان بجای تجلیل عید در فضای صمیمی برادری، عید را در فضای مملو از افکار پلید نشنلستی و دشمنی با یکدیگر تجلیل می‌کنند. زیرا امریکا، افغانستان و پاکستان را بر سر مرز کثیفی که توسط یک جاسوس انگلیس بنام "دیورند" در قرن نزدهم میلادی بر سر سینه امت اسلامی این منطقه خط ‌کشی شده بود، به جان هم انداخت.»

این حزب همچنین از نیروهای امنیتی افغانستان و پاکستان خواسته تا مبارزه شان را با فکر و هدف سیاسی حزب تحریر همنوا سازند تا جلوی نفوذ غرب در کشورهای اسلامی گرفته شود.

حزب تحریر در سال 1953 توسط شیخ تقی‌الدین یک روحانی فلسطینی به منظور تشکیل خلافت اسلامی در سرار کشورهای اسلامی تاسیس شد. این حزب هر کشور اسلامی را به عنوان ولایتی از خلافت اسلامی یاد می‌کند.

عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان، در ماه قوس سال گذشته از حزب تحریر به عنوان شاخه غیرنظامی گروه‌های تروریستی نام برد و گفت که این گروه از نظر نیروهای امنیتی بدور مانده است. وی تاکید کرد که حزب تحریر نسل جوان کشور را برای پیوستن به گروه‌های تروریستی تشویق می‌کند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала