اشرف‌غنی به دهشت‌افگنان: خودداری از صلح برای‌تان عواقب ناگوار دارد

© Zuhal Sarhadاشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، در پیامی به مناسبت فرارسیدن عیدسعید فطر، از گروه‌های مسلح مخالف دولت خواست تا سلاح‌شان را به زمین گذاشته و به روند صلح بی‌پیوندند.

این پیام ویدیویی که شام امروز از طریق تلویزیون ملی افغانستان منتشر شد،‌ اشرف‌‌غنی در آن گفت که دولت و مردم افغانستان دروازه‌های صلح را بر روی دهشت‌افگنانی که خود را تحت کنترول بیگانگان خلاص کرده‌، باز گذاشته‌‌اند. آقای غنی تاکید که هرگاه دهشت‌افگنانی که از پیوستن به روند صلح خودداری کنند،‌ برای شان عواقب سختی خواهد داشت. رییس جمهور افغانستان در این پیام ویدیویی خود گفت: «یک بار دیگر من به اقتدا به سنت پیامبر بزرگ اسلام این ایام مبارک محترم شمرده اعلام کنم که دروازه صلح دولت و ملت افغانستان باز است. صلح یک وجبهه دینی و ملی است و ما طرف‌دار خون‌ریزی نیستیم. لازم است که علاوه برحکومت، دیگر نیروهای موثر ملی نیز مانند علما، بزرگان، جامعه مدنی و زنان کوشش کنند که این خواسته به تحقق برسد.» رییس جمهور غنی همچنین تاکید کرد: «این را نیز می‌افزایم که جواب رد دادن به ندای صلح عواقب سنگین به جنگ طالبان و شرارت پیشگان دارد.»

اشرف‌غنی می‌گوید که گروه‌های مسلح مخالف دولت با شکست مواجه شده و تنها امید شان برای رسیدن به اهداف شان،‌ دامن زدن به اختلافات قومی و درونی در افغانستان است. به گفته او،‌ این گروه‌ها می‌خواهند از طریق جنگ روانی و تبلیغات سو،‌ دولت افغانستان را تضعیف نمایند.

رییس جمهور افغانستان از نفوذ شورشیان در نهادهای دولتی که از این نفوذی‌ها به عنوان ستون پنجم یاد می‌شوند، رد کرد و گفت آن را بخشی از تبلیغات دشمنان مردم افغانستان خواند. وی می‌گوید: «شایعه‌های واهی بنام ستون پنجم بخشی از تبلیغات است. در شرایطی که دشمنان وطن ما می‌خواهند از ما امید و انگیزه را بگیرند و با جنگ روانی سبب تضعیف روحیه مردم ما شوند. لازم ما متوجه این توطیه باشیم و مسوولانه عمل کنیم. از قشر سیاسی نیز توقع می‌رود که به اعتماد ملت و دولت کمک برساند و باورمندی به نظام را که از نیازمندی‌های اساسی کشور ماست، تقویت کند و نگذارد که خواست‌های دشمنان ما برای بی‌باوری به اصل نظام برآورده شود.»

اشرف‌غنی در حالی ستون پنجم در نظام را رد می‌کند که اخیرا یک تن از اعضای مهم گروه طالبان که توسط موتر فرمانده پولیس ولایت میدان وردک از سمت شمال کشور به سمت مرکز انتقال داده می‌شد، بازداشت شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала