ترامپ: امریکا نباید عراق را بی ثبات می کرد

© REUTERS / Dominick Reuter دونالد ترامپ نامزد مقام ریاست جمهوری امریکا
دونالد ترامپ نامزد مقام ریاست جمهوری امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ پیش از این اعلام کرده بود اگر دیکتاتورهای پیشین لیبیا و عراق زنده بودند، شرایط این دو کشور بهتر بود

دونالد ترامپ در سخنرانی تبلیغاتی خود صدام حسین را به دلیل «مبارزه با تروریسم» ستود.
«دونالد ترامپ،» نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 امریکا، بار دیگر تمایلش به قدرت گرفتن دیکتاتورها در خاورمیانه را بیان کرد. با اینکه گفته می شود «صدام حسین،» رئیس جمهور سابق عراق، در زمان ریاستش از تروریست ها حمایت می کرده، ترامپ از قتل عام آنها به دست صدام سخن گفت و این اقدام وی را ستود.

به گزارش سی ان ان، ترامپ که از جنگ عراق پیش از آغاز تهاجم و در ماه های نخست درگیری حمایت می کرد، اعلام کرد: «امریکا نباید عراق را بی ثبات می کرد.» ترامپ درباره صدام گفت: « او یک انسان بد بود-واقعا بد بود. اما می دانید او چه کار خوبی انجام داد؟ او تروریست ها را به هلاکت رساند. آنها تروریست بودند. امروز عراق هارواردی برای تروریست ها است.»

دونالد ترامپ این سخنان را زمانی ایراد کرد که از سوی «باب کورکر،» سناتور ایالت تنسی و یکی از نزدیکان ترامپ در دولت احتمالی آینده وی، به حضار معرفی شد.

دونالد ترامپ و هیلاری کلینتن نامزدان ریاست جمهوری امریکا - اسپوتنیک افغانستان
دونالد ترامپ: کلینتون باید به زندان برود

سه شنبه شب «پال رایان،» رئیس مجلس امریکا، در «فاکس نیوز» حضور یافت و از مطرح شدن چنین سخنانی از سوی ترامپ ابراز تعجب کرد. وی درباره صدام گفت: «او یکی از شیطانی ترین افراد قرن بیستم بود.»

کمپین «هیلاری کلینتون،» رقیب دموکرات ترامپ، نیز از این فرصت استفاده و اعلام کرد: « ترامپ در تحسین مستبدان وحشی حد و مرز نمی شناسد. ترامپ بار دیگر صدام حسین را برای کشتن تروریست ها تحسین کرد. در واقع رژیم صدام حامی تروریسم بود. این سخنان نشان می دهد ترامپ تا چه حد برای ریاست یک کشور نا مناسب است.»

ترامپ پیش از این اعلام کرده بود اگر دیکتاتورهای پیشین لیبیا و عراق زنده بودند، شرایط این دو کشور بهتر بود!

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала