تحلیلگران سعودی: ایران پشت انفجارهاست

© twitter.com / @RassdNewsNانفجار در مسجد در شرق عربستان سعودی
انفجار در مسجد در شرق عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاض ایران را توهین کرد

روزنامه دولتی"ریاض" عربستان در شماره امروز خود و در پی انفجارهای زنجیره ای در این کشور، توهین شدیدی به جمهوری اسلامی ایران کرد.
این روزنامه ضمن انتخاب تیتر "لازم است ایران هدف حملات داعش باشد"، کاریکاتوری کشیده و نوشته که داعشی ها عقربه های قطب نما را گم کرده اند و به جای اینکه به ایران و اسراییل حمله کنند، به کشورهای عربی حمله کرده اند.
بنا به این گزارش، در این کاریکاتور، ایران در کنار اسراییل قرار گرفته در حالی که زمینه تابلویی که جهت اسراییل را نشان می دهد، با رنگ آبی ولی زمنیه تابلوی ایران با مشکی نشان داده شده که این در واقع ضمن متوجه کردن اتهام تروریست به ایران، این کشور را از اسراییل خطرناک تر و تروریست تر توصیف کرده است.
لازم به ذکر است که تحلیلگران سعودی طی ادعای مضحکی به شبکه دولتی "الاخباریه" عربستان گفتند ایران اخیرا کشورهای عربی حوزه خلیج [فارس] را تهدید کرده بود و انفجارهای امروز در عربستان نشان داد که داعش در خدمت طرح های ایران است.

مسکو آماده افزایش هماهنگی باعربستان سعودی در مبارزه علیه تروریزم است - اسپوتنیک افغانستان
مسکو آماده افزایش هماهنگی با عربستان سعودی در مبارزه علیه تروریزم است

به گزارش وکیل ملت این تحلیلگران مدعی هستند انفجارهای 24 ساعت گذشته در عربستان مدتی بعد از تهدید ایران صورت گرفته اند و این مسئله نشان می دهد که ایران پشت این انفجارهاست.
خاطر نشان می شود که این کاریکاتور ضدایرانی در پی انفجارهای تروریستی منتشر شده است که طی 24 ساعت گذشته بخش های مختلفی در عربستان در قطیف مدینه منوره و نیز جده را هدف قرار داد.
این انفجار در آخرین روزهای ماه رمضان و در آستانه عید فطر اتفاق افتاده است. منابع خبری از کشته شدن شش تن تنها در حمله تروریستی به مدینه خبر داده اند.
در جریان انفجار جده که همزمان با روز استقلال آمریکا انجام شد، به کنسولگری ایالات متحده آسیبی وارد نشده است. در این میان هم شهر قطیف شاهد حمله تروریستی دیگری بود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала