ایران و امریکا تبادل دانشجو نخواهند داشت

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Faculty of Biology of Moscow State University
Faculty of Biology of Moscow State University - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش رویترز، در رسانه های ایران گزارش های منتشر شده است که در آن هیئت دانشگاهی امریکا را به ایجاد یک شبکه جاسوسی در ایران متهم کرده و این باعث سردی در روند از سرگیری پیوند های علمی و دانشگاهی میان دو کشور شده است.

در ماه جون سال 2015 هیئتی از پنج دانشگاه امریکا که در آن تحلیلگر سابق امریکا آلن گودمن نیز بود از ایران بازدید کردند و در جریان این سفر آنها روی موضوع از سرگیری پیوندهای علمی و دانشگاهی صحبت کردند و گفتند که دانشجویان امریکایی خوش هستند که به ایران بیایند.

با این حال در ماه مارچ 2016 گزارش در رسانه های ایران به نشر رسید که گویا هیئت اعزامی ایالات متحده امریکا در تلاش ساخت شبکه جاسوسی برای تضعیف دولت ایران می باشد. هیئت امریکایی که در راس آن آلن گودمن از انستیتوت آموزش بین المللی بود این اتهامات را رد کرد و گفت، که این بازدید بدون دخالت نهادهای دولتی ایالات متحده امریکا صورت گرفته است.

یکی از مقامات امریکایی گفت، که انتظار داشت تا به امروز حد اقل یک تفاهم نامه بین موسسات آموزشی ایالات متحده امریکا و ایران به امضا برسد. همچنین یکی از مقامات ارشد ایرانی به نوبه خود گفت، که طوریکه معلوم است وزارت امور خارجه ایران این «مسئله را به تعویق انداخته است».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала