افزایش ناامنی‌ها در هرات

© AP Photo / Reza Shirmohammadi, Fileهرات
هرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای ولایتی هرات از افزایش ناامنی‌ها در ولسوالی‌های این ولایت نگران‌است

. مسؤول کمیتۀ امنیتی این شورا می‌گوید که هراس‌افگنان ادارۀ سد‌ها روستا را در این ولسوالی‌ها به‌دست گرفته‌اند و اگر نهاد‌های امنیتی در این‌باره کاری نکنند، امنیت هرات به‌گونۀ جدی تهدید خواهد شد.
ولسوالی‌های شیندند، ادرسکن، گلران، کشک کهنه و فارسی از ولسوالی‌های‌اند که به باورمسؤول کمیتۀ امنیتی شورای ولایتی هرات با تهدید‌های روزافزون روبه‌رو است.
داکتر مهدی حدید، مسؤول کمیتۀ امنیتی شورای ولایتی هرات می‌گوید: «هرچند طالبان حمله‌های جدی به‌سوی مرکزهای امنیتی و ساختمان‌های ولسوالی‌ها نمی‌کنند؛ اما حقیقت این است که طالبان در بیشتر روستاهای چندین ولسوالی هرات حاکم هستند و این نگرانی جدی را برای بدترشدن امنیت به‌بار می‌آورد.»
فعالان جامعۀ مدنی نیز نگران توسعۀ این ناامنی‌ها از ولسوالی‌های هرات به‌سوی شهر هستند.
مهدی آصف، فعال جامعۀ مدنی می‌گوید: «این روشن است که جابه‌جایی و حاکم‌شدن طالبان در روستاها سرانجام نهاد‌های دولتی را نیز در این ولسوالی‌ها با دشواری‌های جدی روبه‌رو می‌سازد و حاکم‌شدن طالبان در ولسوالی‌ها به‌گونۀ مستقیم امنیت شهر هرات را بدتر خواهد کرد.»
اما سخنگوی پولیس هرات می‌گوید که نیروهای امنیتی از دو ماه به این‌سو هراس‌افگنان را از بیشتر بخش‌های این ولایت بیرون رانده‌اند و اکنون نیز این نیروها سرگرم سرکوب هراس‌افگنان هستند.
عبدالرؤوف احمدی، سخنگوی پولیس هرات می‌گوید: «من با جدیت می‌گویم که طالبان توان رویاروی با نیروهای امنیتی را ندارند و در دو ماه گذشته، یعنی ماه رمضان و پیش از آن ده‌ها هراس‌افگن کشته شدند و این گروه از هر جای در هرات که سر بیرون کرده سرکوب شده‌اند.»
از سوی هم، فرمانده ارتش در حوزۀ غرب می‌گوید که به‌زودی در چندین ولسوالی هرات عملیات ویژه‌یی آغاز خواهند شد و نیروهای ارتش بر پایگاه‌های طالبان در ولایت‌های حوزۀ غرب حمله خواهند کرد.
جنرال محی‌الدین غوری، فرمانده قول اردوی ۲۰۷ ظفر می‌گوید: «شما شاهد خواهید بود که ما بعد از عید عملیات ویژه‌یی را با همکاری همه نهادهای امنیتی، مردم، فعالان جامعۀ مدنی و عالمان دین آغاز خواهیم کرد و ما بر سرکوب دشمنانِ ملت افغانستان هیچ‌گاهی غفلت نمی‌کنیم.»
اکنون طالبان در ولسوالی شیندند هرات حضور چشم‌گیر دارند و گفته می‌شود که نیروهای امنیتی حتا در بازار این ولسوالی هم حاکمیت کامل ندارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала