عبدالله در جمع سران ناتو: درک ما از استراتیژی ظهور مجدد تروریستان ناکام ماند

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان، با اشاره وضعیت این کشور از سال 2003 به این سو، در جمع سران کشورهای عضو ناتو در وارسا گفت که افغانستان و کشورهای متحد آن که به صورت مشترک علیه گروه‌های تروریستی مبارزه می‌کردند، از درک استراتیژی ظهور مجدد هسته‌های نظامی گروه‌های تروریستی در همسایگی افغانستان ناکام مانده‌‌اند.

آقای عبدالله با اشاره غیرمستقیم به ایجاد پناهگاه‌های امن تروریستان در خاک پاکستان، افزود که نیروهای امنیتی افغانستان اجرای استراتیژی گروه‌های تروریستی را با ناکامی مواجه ساخته‌اند. رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان در سخنرانی خود در جمع سران ناتو گفته است:

« نگاهی به تاریخ اخیر نشان می‌دهد که برخی از ما در فهم استراتیژی‌ای که ظهورمجدد هسته‌های نظامی‌ای را که از حمایت و مناطق فعالیت در همسایگی ما بهره‌مند بودند فراهم ساخت٬ ناکام ماندند. ولی این استراتیژی با عزم متین افغان‌ها و پایداری جامعه جهانی ناکام گردید و من متیقن هستم که هرگز پیروز نمی‌گردد.»

عبدالله عبدالله با استقبال حضور و فعالیت نیروهای نظامی و غیرنظامی اعضای کشورهای ناتو و دیگر همکاران و تمویل‌کنندگان افغانستان افزود، جامعه جهانی قربانی‌هایی که تاکنون در افغانستان داده است، بخاطر امنیت و مصوونیت خودشان بوده است. وی می‌گوید: «افغانستان در خط اول مبارزه با تهدیدهای گوناگون به شمول طالبان٬ داعش و القاعده قراردارد. به این اساس همکاری و مشارکت ما برای مردم ما و همچنان شما مهم و ارزشمند است. افغانستان با تمام توان تلاش می‌کند تا تعهدات خویش را عملی سازد٬ از مردمش دفاع کند٬ از دست‌آوردهای یک دهه گذشته خویش پاسداری و حفاظت نماید٬ برای پایان جنگ راه صلح آمیزی جستجو کند و در جنگ علیه تروریزم به عنوان عضو مسوول جامعه جهانی عمل نماید.»

سران کشورهای عضو ناتو در وارسا پایتخت پولند گردهم آمده تا در مورد موضوعات مهم جهانی از جمله چگونگی ادامه کمک‌های مالی و نظامی شان به افغانستان باهم بحث و گفتگو کنند. قرار است این نشست در پایان امروز شنبه با ارایه تعهدات جدید مالی به منظور تمویل نیروهای امنیتی افغانستان خاتمه یابد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала