دیلی میل: حماقت و باور بریتانیایی ها به تبلیغات کشور را به سوی جنگ با روسیه می کشاند

© REUTERS / Dado RuvicSmartphone with Yahoo logo is seen in front of a displayed Daily Mail logo in this illustration taken April 11, 2016.
Smartphone with Yahoo logo is seen in front of a displayed Daily Mail logo in this illustration taken April 11, 2016. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه نگاری دیلی میل، پیتر هیچنز می نویسد، مقامات کشور انگلستان را به سوی یک درگیری احمقانه می کشاند. به گفته ای وی، ساکنان عادی انگلستان که تا هنوز درس عبرتی از جنگ در عراق نگرفته اند با این قسم تبلیغات دولت فریب خورده و کشور را به سوی جنگ می کشاند.

 روزنامه نگار دیلی میل، پیتر هیچنز به این باور است، که شهروندان باید تونی بلر نخست وزیر سابق بریتانیا را آرام بگذارند چرا که او یک "موجود بدبختی" است و اگر شهروندان میخواهند عاملان واقعی فاجعه عراق را ببینند باید خود را در آینه نگاه کنند.

نویسنده می نویسد، او در زمان حمله به عراق یکی از کسانی بود که با این حمله اعتراض کرد، اما بسیاری از طبقه متوسط بریتانیا با میل و رغبت خود میخواستند که فریب بخورند. روزنامه نگار می نویسد به او و همکارانش آموزش داده اند هرچیزی مزخرف که از طرف دولت گفته می شود بنویسند و دریغ نکنند، در همین حال شهروندان عادی بریتانیا از گذشته هیچ درس عبرت نمیگیرند.

هیچنز می پرسد:- "چند نفر مسئول هستند که به ظاهر خود را حافظ بریتانیا می دانند، رای دهندگان را فریب میدهند و کشور را به سوی یک درگیری احمقانه با روسیه میکشند؟" به نظر او این قسم افراد زیاد هستند چنان که جنگ در لیبیا و بمباران در سوریه را پشتیبانی کردند.

روزنامه نگار چنین می نویسد، بعضی ها استدلال و تلاش می کنند که ولادیمیر پوتین را به جای هتلر قرار بدهند، اما هر کسی که درک درست از اوضاع و واقعیت های روسیه داشته باشند میدانند که این درست نیست. در همین زمان لندن به اکراین سرباز میفرستد در صورتیکه اکراین از جمله متحدان بریتانیا نمی باشد.

هیچنز در آخر سخنان خود می افزاید، بریتانیا با اتخاذ یک تصمیم احمقانه 650 سرباز را به لهستان و استونی می خواهد بفرستد. چرا که آنها می گویند این پاسخی به تهدیدات روسیه در برابر این کشورها می باشد در صورتیکه هیچ نشانه ای تهدیدی از طرف روسیه بالای این کشورها وجود ندارد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала