امریکا قصد دارد طرحی جدیدی را برای کنترول تسلیحات هسته ای با مشارکت روسیه ارائه کند

© Sputnik / POOL/Sergey Guneevرئیس جمهور پوتین و بارک اوباما
رئیس جمهور پوتین و بارک اوباما - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باراک اوباما که قرار است تا شش ماه دیگر هم رئیس جمهور امریکا باشد طرحی را برای کنترول تسلیحات هسته ای با مشارکت روسیه بر اساس قرار داد (استارت) به مدت 5 سال ارائه بدهد.

روزنامه واشنگتن پست در نسخه الکترونیکی خود روز یک شنبه نوشته است، که این موضوع  در هفته های اخیر در دو جلسه که تحت نظارت شورای امنیت ملی (NSC) برگزار شده،  مطرح شده است.

واشنگتن پست به نقل از گفته های مقامات امریکا می نویسد، اوباما همیشه خواستار کاهش سلاح های هسته می باشد و این کار از آغاز وارد شدن اوباما به کاخ سفید شروع شده و میخواهد که این را "به بخشی از میراث سیاست خارجی خود" تبدیل کند. او هنوز هم یکی از مهمترین دستاوردهای خود امضا پیمان کاهش و محدود سازی سلاح های هسته ای در سال  2010  با روسیه را می داند. به گزارش واشنگتن پست:- "دولت ایالات متحده امریکا در نظر دارد پیشنهادی 5 ساله را برای کاهش و محدودسازی سلاح های هسته ای به روسیه ارائه کند تا این پیمان تا سال 2021 باقی بماند". بدین طریق اوباما اطمینان پیدا می کند که این پیمان تا دولت بعدی پا برجا باقی می ماند.

در میان دیگر طرح های که کارشناسان شورای امنیت ملی سازمان ملل بررسی کرده است، ایالات متحده اعلام کرده است که این کشور برای نخستین بار از سلاح های هسته ای استفاده نخواهد کرد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала