Die Welt: روسیه و چین در بازار هواپیما عرضه بر غرب را تنگ میسازند

© Sputnik / Marina Lisceva /  مراجعه به بانک تصاویر هواپیما ملکی
هواپیما  ملکی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشریه Die Welt آلمانی می نویسد که، روسیه و چین مدل هواپیمای С929، را میسازند که با بوئینگ و ایرباس رقابت خواهد کرد

نویسنده مقاله گرهارد هیگمان می گوید: که این هواپیما با موتور جدید و پر قدرت روسی مجهز خواهد بود، به هر حال، در غرب، به این برنامه با آرامش، اما به دیده شک و تردید مینگرند.
مولف مقاله گرهارد هیگمن معتقد است که، در عرضه هواپیماهای ملکی مشکلات زیاد وجود دارد، که در گام نخست مربوط به موتور طیارات میگردد. به طورمثال، طیارات روسی ایرکوت (IRKUT) MC-21 و چینی Comac C919 با توربین جدید غربی مجهز شده اند.
برای روسیه و چین، این پروژه ها ابتدایی بوده و مهندسان این کشورها مخفیانه مصروف سختن طیارات دو موتوره C929 میباشند که با هواپیما های بوئینگ 787 و ایرباس A330 و مدل A350 رقابت خواهد کرد.
این هواپیما در یک وقت میتواند از 250 تا 280 نفر را به فاصله 12 هزار کیلومتر انتقال بدهد. در ساختن مدل 29C9 ، پروژه های تولیدهواپیما COMAC و اتحادیه شرکت هواپیماها روسیه به توافق رسیدند و بعداً در سال 2014 در جریان بازدید ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از پکن، این قرارداد امضا شد. نظر به معلومات نشریه آلمانی ، بدوجه این پروژه به 13 میلیارد دلار میرسد.
دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه گفت: "روسیه برای هواپیمای جدید موتور روسی را تهیه دیده است، که 35 تن وزن را میتواند اتقال میدهد. گرهارد هیگمان معتقد است که، برخلاف هواپیما های نظامی در هواپیماهای ملکی تاکید اصلی بر روی قدرت ، نرخ ، قابلیت اطمینان، عدم آلودگی محیطی و سهولت در ترمیم مدنظر گرفته میشود، این که مهندسان شرقی قادر اند موتورهای خوب نظامی بسازند، این به ان معنا نیست که حتماً موتور طیارات ملکی را نیز ساخته میتوانند.
رسانه های روسیه گزارش داده اند که این هواپیما در سال 2023 آماده به استفاده میشود. با این حال کارشناسان در پیش بینی های خو بدبین تر هستند. به گفته آنها، C929 شاید پس از 10 سال ویا هم در سال 2030 در بازار بیائید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала