بخش های جدید شفاخانه استقلال در کابل به بهره برداری رسید

© Sputnik / Sergei Kuznetcov /  مراجعه به بانک تصاویر Cataract surgery in Eye Microsurgery complex
Cataract surgery in Eye Microsurgery complex - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بخش های جدید شفاخانه استقلال کابل با حضور معاون وزیر صحت عامه بازگشایی و به بهره برداری سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری آوا، داکتر احمدجان نعیم ؛معین پالیسی و پلان وزارت صحت عامه در مراسمی که بدین مناسبت دایر گردیده بود، گفت:- "به سلسله اقدامات انکشافی این وزارت مبنی بر بهبود کیفیت خدمات صحی در شفاخانه ها، شاهد بازگشایی بخش های جدید و برنامه ارتقای ظرفیت در شفاخانه استقلال میباشیم.
مراقبت نوزادان، بخش ترمیم سامان آلات و تجهیزات طبی و برنامه آموزشی سی تی سکن از جمله بخش های  جدید افتتاح شده در شفا خانه استقلال می باشد.
معین پالیسی و پلان وزارت صحت عامه اظهار داشت: افتتاح بخش مراقبت از نوزادان می تواند نقش قابل  توجهی در کاهش میزان مرگ و میر اطفال داشته باشد به طوری  که درحدود ۴۰ فیصد اطفال در ماه اول زندگی خود را از دست میدادند و متاسفانه طی سالهای قبل به این بخش شفاخانه ها توجه لازم صورت نگرفته است.
وی، سی تی سکن را یک تکنالوژی جدید طبی در افغانستان عنوان نموده خاطر نشان ساخت: متاسفانه در این بخش متخصصین کافی وجود ندارد، که وزارت صحت در این زمینه برنامه آموزشی و ارتقای ظرفیت را ایجاد نموده تا کمبود کارکنان ماهر و متخصص این بخش مرفوع گردد.
احمد جان نعیم یادآور شد: در گذشته وسایل و تجهیزات پزشکی و طبی  با اندک عارضه ای  آسیب دیده و از کار می افتادند که خوشبختانه با افتتاح بخش ترمیم سامان آلات و تجهیزات طبی در این شفاخانه علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها،مشکلات تا حدودی رفع خواهند شد.
معین پالیسی و پلان وزارت صحت عامه با بیان اینکه  پیش از این نیز در شفاخانه استقلال اقدامات لازم جهت بهبود کیفیت خدمات آن صورت گرفته است ابراز داشت:-  "افتتاح سرویس عاجل به شکل معیاری، افتتاح عملیات های لاپراسکوپی، بهبود خدمات وارد سوختگی و اعمار انتظار خانه و اتاق پایوازان مریضان از جمله مواردی است که در جهت بهبود خدمات رسانی این شفاخانه صورت گرفته است".
وی در اخیر گفت:- "با توجه به رهبری  وزارت صحت عامه و در راستای کیفیت خدمات شفاخانه ها  وهمچنین کاهش میزان مسافرت بیماران به خارج از کشور  تلاش هایی صورت گرفته و اقدامات لازم در دستور کار قرار دارد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала