سیستم «آسان خدمت» در افغانستان راه‌اندازی می‌شود

© Photo / وزارت مالیهسیستم «آسان خدمت» در افغانستان راه‌اندازی می‌شود
سیستم «آسان خدمت» در افغانستان راه‌اندازی می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: مقام‌های دولت‌های افغانستان و آذربایجان، به منظور راه‌اندازی سیستم «آسان خدمت» در افغانستان، امروز در کابل تفاهم‌نامه‌ای به امضا رساندند.

این تفاهم‌نامه میان اکلیل حکیمی وزیر مالیه افغانستان و انام کریموف رییس مرکز خدمات عامه و اجتماعی آذربایجان در ارگ ریاست جمهوری به امضا رسید.

آسان خدمت، یکی از سیستم‌هایی است که از طریق آن تمام نهادهای ارایه کننده خدمات زیر یک چتر قرار می‌گیرند. وزارت مالیه می‌گوید که با راه‌اندازی این سیستم مردم می‌توانند پاسپورت، نکاح‌نامه، جواز رانندگی، جواز سیر وسایط نقلیه، نمبر پلیت، سند تولد، سند وفات، سند تحصیلی، سوانح و دیگر اسناد مهم دولتی را در کمترین فرصت بدست آوردند.

اکلیل حکیمی می‌گوید که این سیستم قبلا در آذربایجان راه‌اندازی شده و دولت افغانستان نیز با استفاده از تجارب آذربایجان، می‌خواهد در افغانستان نیز از آن کار بگیرد. وی گفت: «عجالتا برنامه این است که تمام سرویس‌ها(نهادهای ارایه کننده خدمات) زیر یک سقف در یک محل قرار می‌گیرند. از تمام وزارت‌خانه‌های خدماتی ماموران شان در همین محل می‌آیند و حتا جلب و جذب عسکری در همین جا صورت می‌گیرد.»

وزیر مالیه نسبت به اجرای سیستم «آسان خدمت» در افغانستان ابراز امیدواری کرد و گفت که این سیستم بهبود ارایه خدمات و کاهش موارد فساد اداری کمک خواهد کرد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала