چهل و نه درصد مکاتب افغانستان ساختمان ندارند

© Photo / ارگچهل و نه درصد مکاتب افغانستان ساختمان ندارند
چهل و نه درصد مکاتب افغانستان ساختمان ندارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف افغانستان، با ارایه گزارشی از وضعیت مکاتب این کشور به رییس جمهور، گفته است که چهل و نه درصد مکاتب ساختمان ندارند.

آقای بلخی که امروز در جلسه‌ای در ارگ ریاست جمهوری با حضور اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان در مورد وضعیت معارف این کشور معلومات می‌داد، گفته است که مکاتب بدلیل نداشتن ساختمان با مشکلات زیادی مواجه‌اند.

وی همچنین گفته است که در سراسر افغانستان پانزده هزار و 838 باب مکتب موجودند، اما پانزده هزار و 74 باب آن در دولت ثبت اند.

وزیر معارف همچنین ساخت یک بانک معلوماتی در وزارت معارف خبر داده می‌گوید که با نهایی شدن کار ساخت این بانک،‌ تمامی معلومات در مورد تعداد مکاتب، آموزگاران و کارمندان وزارت معارف به طور دقیق مشخص خواهد شد. وی همچنین تاکید کرد که وزارت معارف در سراسر افغانستان پنج هزار نظارت کننده دارد که این ناظران همه روزه از طریق سیستم موبایل در زمینه فعال و غیرفعال بودن مکاتب گزارش می‌‌دهند.

در همین‌حال،‌ اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، از کارکرد وزیر معارف ابراز ناخرسندی کرده می‌گوید که وی شکایت‌های زیادی را از موجودیت مشکلات گسترده در وزارت معارف بدست آورده است. آقای غنی می‌گوید که وزارت معارف برنامه‌ای برای حل مشکلات خود ندارد.

اشرف‌غنی همچنین از ایجاد شورای عالی حکومت‌داری به منظور توجه بیشتر به معارف و تحصیلات عالی خبر داده است. به گفته آقای غنی، قرار است این شورا هفته آینده تحت ریاست شخص خودش ایجاد و آغاز به کار کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала