دانشمندان "زلزله قرن" را پیش بینی کردند

© AP Photo / Rodrigo AbdРасколотая пополам землетрясением дорога в Эквадоре
Расколотая пополам землетрясением дорога в Эквадоре - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جیوفزیک دانان پیش بینی کرده اند که فرار از ابر زلزله اجتناب ناپذیر است، آنها پیش بینی کرده اند که قربانیان این زلزله تقریبا تمام جمعیت بنگلادیش یعنی بیش از 140 میلیون خواهد بود.

به گزارش Lenta.ru به نقل از مجله Nature Geoscience که در باره این تحقیق نوشته است و همچنان دانشگاه کلمبیا در امریکا نیز در این باره خبر میدهد.

دانشمندان علت این فاجعه را که در آینده رخ میدهد فرو رفتن بخش از هند و استرالیا میدانند که در اثر حرکت تکتونیکی زمین منجر به زلزله بزرگ می شود.

حرکت زیر زمینی به گفته دانشمندان در جریان بیش از 400 سال گذشته صورت گرفته است.

آزاد شدن انرژی انباشته سبب خرابی حدود 40 هزار کیلومتر مربع می شود. این فاجعه به دلیل تغییر ناگهانی جغرافیای زمین مخصوصا در بخش دلتا که در آنجا یکی از رودخانه های بزرگ جهان (گنگا و شاخه های آن — براهماپوترا) وجود دارد رخ میدهد و قدرت این زلزله 9.0 رشتر خواهد بود.

در این زلزله خطر متوجه جمعیت بنگلادیش و شرق هند است و مرکز زلزله داکا پایتخت بنگلادیش خواهد بود.

در ساله 2004 زمانیکه  بخشی از صفحات تکتونیکی هند و استرالیا در زیر زمین رانش پیدا کرد باعث زلزله سونامی در زیر آب شد که در چند ساعت باعث مرگ بیش از 230 هزار نفر در هند، اندونزیا، تایلند، و سریلانکا شد. علت پیش بینی در باره زلزله بعدی همین سونامی بود که چند سال پیش اتفاق افتاد. جیوفزیک دانان بدین باورند که این بار نه تنها رانش در زیر آب صورت میگیرد بلکه در تمام قاره صورت گرفت و تمام قاره تحت تاثیر این پدیده قرار خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала