هند 87 پروژه انکشافی را تمویل می‌کند

© Photo / ریاست اجراییههند 87 پروژه انکشافی را تمویل می‌کند
هند 87 پروژه انکشافی را تمویل می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: دولت هند در نظر دارد که هشتاد و هفت پروژه انکشافی را به ارزش بیست و پنج میلیون دالر در افغانستان تمویل کند.

قرارداد تمویل این پروژه‌ها روز گذشته میان من پیرد وهورا سفیر هند در کابل با شماری از وزرای کابینه افغانستان با حضور عبدالله عبدالله رییس اجراییه این کشور به امضا رسید.

آقای عبدالله در مراسم امضای این قراردادها گفت: «پروژه‌های مورد نظر بعد از مشوره با نمایندگان مردم، باشندگان ولایات و ارزیابی دقیق از نیازمندی‌های آنان با کشور هندوستان در میان گذاشته شد که از سوی آنها پذیرفته شده و اکنون اجرایی می‌گردد. این پروژه‌ها بالای زندگی مردم تاثیرات مستقیم دارد.»

همچنین من پیرد وهورا سفیر هند در کابل می‌گوید که کشورش به همکاری‌ها و کمک‌هایش به افغانستان ادامه می دهد. آقای وهورا می‌گوید: «هند به عنوان دوست افغانستان متعهد به انکشاف پایدار است به این خاطر کمک‌های خود را در عرصه‌های مختلف در افغانستان ادامه می‌دهد. ۸۷ پروژه‌ امروز بخش از کمک‌های است که در گذشته هندوستان به افغانستان وعده سپرده بود. این پروژه‌های کوچک بالای زندگی مردم تاثیرات مهم دارد.»

در همین‌حال، عبدالستار مراد وزیر اقتصاد افغانستان می‌گوید که پروژه‌هایی که توسط هند تمویل می‌شود، شامل ساختمان مکاتب، کلینیک، پل و پلچک می‌باشند.

عبدالله عبدالله از کشور هند به عنوان دوست و همکار مهم افغانستان یاد کرده می‌گوید: «از کشور هند به عنوان دوست خوب افغانستان قدردانی می‌کنیم که در پانزده سال گذشته کمک‌های خود را براساس نیازمندی‌ها و اولویت‌های افغانستان تنظیم کرده است. اکنون ۸۵ درصد کار پروژه‌های گذشته در حال تکمیل شدن است.»

هند از جمله مهم‌ترین متحد افغانستان در منطقه می‌باشد. این کشور از سال 2001 به این سو میلیاردها دالر به افغانستان کمک کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала