افزایش تلفات نیروهای امنیتی در دو سال اخیر

© Flickr / ResoluteSupportMediaافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: مقام‌های وزارت دفاع می‌گویند بدلیل گسترش فعالیت گروه دهشت افگن طالبان پس از خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، میزان تلفات نیروهای امنیتی کشور طی دو سال اخیر نسبت به سال‌های قبل افزایش داشته است.

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع، امروز در یک کنفرانس خبری گفت که با خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، گروه طالبان فعالیت‌های خود را گسترش داد. آقای وزیری بدون ارایه ارقام دقیق از تلفات نیروهای امنیتی این کشور طی دو سال اخیر گفت:‌ »در سال‌های 2015 و 2016 نسبت به سال 2014 و سال‌های پیش از آن تلفات ما زیاد بوده است. افزایش تلفات هم دلایلی دارد. اول این که 130 هزار نیروی بین‌المللی از افغانستان خارج شدند و عملیات‌هایی را که آنها اجرا می‌کردند، ما اجرا می‌کنیم. طبیعتأ همان تلفاتی را که جامعه جهانی متقبل می‌شد ما متقبل می‌شویم. دوم این که در سال 2015 به همان اندازه‌ای که ضرورت بود، ما قوای هوایی تجهیز شده نداشتیم و همچنین همان تجاربی را که برای عملیات‌های مستقلانه ضرور بود هم نداشتیم.»

دولت وزیری افزود که با خروج نیروهای بین‌المللی، مسوولیت بیش از هشت‌صد بیض امنیتی به نیروهای امنیتی داخلی واگذار شد و همین طور مناطقی که با تهدیدهای جدی مواجه نیز مسوولیت تامین امنیت شان به نیروهای داخلی واگذار شد.

سخنگوی وزارت دفاع تاکید کرد که نیروهای امنیتی افغانستان با کسب تجارب بیشتر و همچنین تقویت نیروهای هوایی توانستند موفقیت‌های بیشتری بدست آورند. به گفته او، با افزایش تجارب و تقویت نیروهای هوایی، میزان تلفات دهشت‌افگنان چند برابر بالا رفته است.

دولت وزیری می‌گوید که با خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، دهشت‌افگنان فکر می‌کردند که چالش جدی علیه دولت ایجاد خواهند کرد و به همین دلیل میزان فعالیت‌های تروریستی و تخریبی شان را افزایش داده و از تمام توان خود از 2014 به این سو استفاده کرده‌اند. به گفته آقای وزیری، طالبان فکر می‌کردند که می‌توانند حداقل ده‌ها ولسوالی را تحت کنترول می‌آورند و بر مسیرشاهراه‌های مهم تسلط پیدا می‌کنند. وی تاکید کرد که انتقال شورای کویته از پاکستان به هلمند یا ارزگان نیز، از اهداف طالبان بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала