دستور غنی برای ریشه‌کن ساختن گروه داعش در ننگرهار

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، در سفری به ولایت ننگرهار در شرق این کشور، به نیروهای قول اردوی 201 سیلاب دستور داده تا طی هفته‌های آینده گروه تروریستی داعش را در ننگرهار ریشه‌کن نمایند.

آقای غنی که صبح امروز جمعه، به منظور بررسی وضعیت امنیتی ولایات شرقی به ننگرهار رفته بود، در جمعی از مسوولان محلی ولایات شرقی و نیروهای امنیتی افغانستان گفت: «از اینجا به شما اعلام می‌کنم که قول اردوی قهرمان سیلاب، در هفته‌های آینده ریشه داعش را بکنید.»
اشرف‌غنی همچنین افزود که امکانات بیشتری در اختیار نیروهای امنیتی در مناطق شرقی افغانستان گذاشته و عملیات سرتاسری «شفق» نیز، پس از این در مناطق شرقی تمرکز خواهد داشت.

رییس جمهور افغانستان تاکید کرد که اعضای گروه تروریستی داعش نابود خواهند شد. به گفته او، دیگر گروه‌های مسلح دولت نیز با سرنوشت تروریستان داعش مواجه خواهند شد.

اشرف‌غنی در جمع مسوولان محلی و نیروهای امنیتی در شرق افغانستان، همچنین گفت که صلاحیت‌های نیروهای امنیتی بین‌المللی نیز افزایش یافته و این نیروها پس از این تمام گروه‌های تروریستی را در افغانستان مورد حملات مسلحانه خود قرار خواهند داد.

ولایت ننگرهار در شرق افغانستان، محل اصلی فعالیت گروه تروریستی به شمار می‌رود. بیشتر اعضای این گروه تروریستی در ولسوالی‌های اچین، کوت و خوگیانی فعالیت دارند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала