در اثر تلاش کودتای نظامی در ترکیه بسیاری ها جان های خود را از دست داده اند

© REUTERS / Yagiz Karahanکودتای نظامی در ترکیه
کودتای نظامی در ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش های رسیده صبح روز شنبه 16 جولای ، از منابع رسمی آشکار گردید که، در اثر تلاش کودتای نظامی 60 نفر جان های خود را از دست داده اند

دادستان ترکیه اعلام کرد که حداقل 42 نفر کشته شدند. بعد معلوم شد که در نتیجه یک حمله هوایی به کاخ ریاست جمهوری در آنکارا، حداقل پنج نفر به قتل رسیده. حدود ساعت 7 صبح در مورد حداقل 60 کشته اطلاع داده شد. اطلاعات در مورد تعداد قربانیان هنوز نهایی نمی باشد.
به گزارش رویترز، بینالی ییلدریم نخست وزیر گفت: "گزارش مرگ جنرال و از آنجمله سازمان دهندگان کودتایرا دریافت کرده است".
نخست وزیر در مورد دستگیری بیش از 130 نفر خبر داد که در کودتای نظامی دست داشتند. بعد، پولیس از بازداشت حدود 340 مظنون به دست داشتن در کودتای نظامی خبر داد. در این حال سایت Haberturk از باز داشت بیش از600 نفر تنها در استانبول گزارش داده است. اما به گزارش آسوشیتد پرس، بیش از 750 نفر کودتاچی را دستگیر را کردند.
دولت ترکیه برکناری پنج جنرال و 29 دگروال را اعلام کرد.
رویترز گزارش داد، رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان اوایل صبح امروز وارد استانبول شد و گفت که نیروهای طرفدار دولت توانستند کودتا را سرکوب نمایند،. اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی در حضور جمعیت عظیمی که در فرودگاه به استقبال او امده بودند ، عمل کوتاچیان را "خیانت" خواند و گفت که اوضاع در کل کشور تحت کنترل است.
پس از آن، اردوغان یک بار دیگر از مردم و حامیان خود خوست که تا سرکوبی کامل شورشیان نظامی در جاده ها بمانند.
با این حال، با توجه به گزارش رسانه های ترکیه، تا هنوز وضعیت درآنکارا همچنان متشنج باقی مانده است
به گزارش آژانش آناتولی، شورشیان هنوز چندین هلیکوپتر نظامی در اختیار دارند. اما آنکارا شایعات را در خصوص قرار داشتن هواپیماهای نزد سازمان دهندگان کودتا را تکذیب کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала