کودتای ساختگی- بهانه برای آشتی با اسد

© REUTERS / Ibraheem Abu MustafaПалестинцы в секторе Газа с плакатами в поддержку Эрдогана после ночной попытки государственного переворота в Турции
Палестинцы в секторе Газа с плакатами в поддержку Эрдогана после ночной попытки государственного переворота в Турции - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردوغان کیست؟ بوقلمون‌صفتی که یک روز همراه تو و روز دیگر بر ضد توست!

معاون جنجالی پولیس دبی، با ابراز تردید در واقعی بودن کودتای نافرجام ترکیه، آنرا اقدام ساختگیِ اردوغان برای آشتی با بشار اسد توصیف کرد

العالم: ضاحی خلفان که از نزدیکان محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی است و به تنهایی به جای تمامی سردمداران "کم‌حرف" امارات درباره هر چیز اظهارنظر می کند، پس از کودتای ناکام ترکیه، در توییتر نوشت: "آنچه در ترکیه رخ داد، به نظرم ساختگی و از پیش طراحی شده است تا برای اردوغان فرصتی به منظور آشتی با همتای سوری‌اش فراهم شود و به بهانه ایجاد امنیت در ترکیه و رفع خصومت با همسایگان، از اسد صلح و آشتی "التماس" کند.
به عقیده خلفان، "اردوغان از زمانی که نیت خود برای آشتی با ایران و اسد را اعلام کرد و از پوتین عذر خواست و به دشمنی با مصر خانمه داد، اعتبار خود را از دست داده است".
وی افزود: اردوغان چه پیروز شود و چه ببازد، برای اعراب در حد شخصیتی است که فقط به منافع خودش فکر می کند، حتی اگر این کار به بهای تهدید امنیت ملی کشورهای عربی تمام شود. عرب ها نباید به اردوغانِ چشم امید داشته باشند، زیرا او فقط به منافع حزب خود می اندیشد، نه منافع اعراب.
خلفان ضمن مخالفت با هر دو طرف درگیر در ترکیه نوشت: به هر دو طرف "نه" می گوییم. اکنون "حریم سلطان" دیوانه شده و کارش به جنون کشیده است. در زمان حکومت امپراتوری ترک ها، اعراب تحقیر می شدند و عزت و اقتدار و کرامت ما فقط در سایه حکومت حاکمان عرب ممکن خواهد بود.
 حالا هم برای آشتی به دنبال اسد می دود. وی در پایان افزود: اردوغان کیست؟ بوقلمون‌صفتی که یک روز همراه تو و روز دیگر بر ضد توست!

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала