قطع رابطه اروپا با عربستان

© AFP 2023 / STRFlagge von Saudi-Arabien
Flagge von Saudi-Arabien - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اروپا با نظام افراطی سعودی قطع رابطه کند

یک کارشناس اسپانیایی گفت: ادامه رابطه اتحادیه اروپا با کشورهای افراطی چون عربستان سعودی احساس افراط‌‌گرایی و کینه علیه غرب را تشدید می‌کند.

شبکه العالم: "خسوس نونیز ویابردی" کارشناس اسپانیایی در امور مبارزه با تروریزم در مقاله ای نوشت: روابط اتحادیه اروپا با نظامی های افراطی مانند عربستان سعودی، نه تنها کمکی به مبارزه با تروریزم نمی کند بلکه کینه ورزی مسلمانان به غرب را بیشتر می کند.

وی در مقاله ای درباره حمله تروریستی شهر نیس فرانسه، که روزنامه مشهور "الپایس" اسپانیا آن را روز شنبه منتشر کرد، نوشت: مبارزه اتحادیه اروپا با تروریزم که در عمل با شکست واقعی مواجه شده است، به تجدید نظر عمیق نیاز دارد.

این کارشناس اسپانیایی در خصوص ضرورت بازنگری سیاست مبارزه با تروریزم اتحادیه اروپا 3 عامل را یادآور شد.

وی عامل نخست را "بازگشت به سیاست واقع گرایی" مبتنی بر ارزش هایی که غرب همواره از آن سخن می گوید، عنوان کرده، می نویسد: رابطه با نظام هایی چون نظام عربستان سعودی احساسات افراط گرایانه ضد غرب را تغذیه می کند بنابراین برای مهار روند فزاینده غرب ستیزی در جهان عرب و اسلام این سیاست باید بازنگری شود.

این کارشناس اسپانیایی شکست راهکار نظامی در مقابله با تروریزم را با استناد به مساله افغانستان، عراق، القاعده و داعش، به عنوان عامل دوم برای بازنگری این سیاست توصیف کرده و می نویسد هرچند که ضرورت توسل به راهکار نظامی گریز ناپذیر است اما باید راهکارهای فرهنگی، تجارتی، امنیتی و سیاسی برای فشار بر منابع تامین کننده تروریزم و خلع سلاح نهایی این منابع، در اولویت قرار گیرد.

وی عامل سوم ضرورت بازنگری در سیاست اتحادیه اروپا در زمینه مبارزه با تروریزم را ادغام مهاجران مسلمان در جوامع اروپایی برای جلوگیری از افراط گرایی آنها، عنوان کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала