سپاسگزاری نوازشریف از اشرف غنی

© REUTERS / Faisal Mahmoodرهبران افغانستان و پاکستان
رهبران افغانستان و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نواز شریف نخست وزیر پاکستان به خاطر از بین بردن عمر خلیفه طالب که در حمله بر یک مکتب در پشاور دخیل بود از اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان سپاسگزاری کرد.

به گزارش سایت خبری پژواک به نقل از  خبررسانى دولتى پاکستان(اى پى پى)، رئيس جمهور افغانستان ديروز در یک تماس تیلفونی که  با نواز شريف نخست وزیر پاکستان داشت در باره صحت او پرسان و برایش صحتمندی عاجل آروز کرد.

نواز شريف در جريان ماه گذشته، عمليات جراحى قلب را در لندن انجام داد و پس از حدود يک و نيم ماه، چند روز قبل به کشورش باز گشت.

منبع افزوده است که رئيس جمهور افغانستان در اين تماس تيليفونى، در مورد کشته شدن عمر خالد قوماندان طالب پاکستانى که به نام عمرخليفه و عمرنرى شهرت داشت، نيز معلومات داد.

عمرخالد، در ماه دسمبر سال ٢٠١٤ ميلادى، در حملۀ طالبان مسلح بر مکتبى در شهر پشاور که در نتيجۀ آن حدود ٣٠٠ شاگرد کشته و مجروح گرديده بود، دست داشت.

موصوف همچنان در حمله بر دانشگاه چارسده در خيبر پشتونخواه که در ماه جنورى سال ٢٠١٦ ميلادى صورت گرفت، دست داشت؛ در اين حمله شمار زيادى از استادان و دانشجویان کشته شدند.

رئيس جمهور غنى در اين تماس تيليفونى، تاسف عميق خود را در مورد حمله بر مکتب پشاور ابراز داشته و گفته است که عاملان آن بايد به سزاى عمل خود برسند.

منبع افزوده است که نوازشريف، در مورد قتل عمر خالد از رئيس جمهور افغانستان سپاسگزاری نموده و تعهد سپرده، که تمامى تروريستان را در کشور خود از بين خواهند بُرد.

او افزود که تروريستان، برای هر دو کشور افغانستان و پاکستان تهديد است و از طريق مبارزۀ قوى و مشترک هر دو کشور، از بين برده مى شوند.

قابل ذکر است که نيروهاى امريکايى، هفتۀ گذشته خبر داده بودند که اين طالب پاکستانى را طى يک حمله در ولايت ننگرهار کشته اند.

 

عمر زاخيلوال نمايندۀ خاص رئيس جمهور و سفير افغانستان در اسلام آباد، بعد از اين رويداد گفته بود که دستور کشته شدن رئيس عمر خالد، از سوى رئيس جمهور اشرف غنى صادر گرديده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала