نشر ویدئوی حمله به هوتل که اردوغان در آن استراحت میکرد

اردوغان
اردوغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه ترکی رویتر حریت جزئیات وقایع کودتای که در ترکیه رخ داد را منشتر کرد، این نشریه یک مکالمه تیلیفونی را به نشر رسانده که به حدی زیادی باعث شکست شورشیان شده است.

در 15 جولای یک ساعت پیش از شورش نخستین فرمانده نظامی، امید دوندار جنرال ارتش به طیب رجب اردوغان رئیس جمهور که در رخصتی در یکی از هوتل های مارماریس به سر می برد زنگ زد و به او هوشدار داد که در آینده نزدیک تلاش برای سرنگونی او صورت خواهد گرفت.

دوندار به اردوغان گفت، به هیچ عنوان به انقره برنگردد، چون این شهر به احتمال زیاد مرکز شورش خواهد بود. او به اردوغان توصیه کرده است که خود را به سرعت به استانبول جای که در کنترول ارتش نخست قرار دارد برساند و اردوغان به توصیه او عمل می کند.

بر اساس گزارش این روزنامه، پس از نیم ساعت که رئیس جمهور هوتل را ترک کرد، سه بالگرد با 40 کماندو برای دستگیری و یا از بین بردن رئیس دولت به آنجا رسیدند و آنها با سربازان گار ریاست جمهوری درگیر شدند. ویدیوی این شورش را خبرگزاری اناتولی به نشر رسانده است.

شبکه تلویزیونی "الجزیره" گزارش میدهد، که رهبران شورشیان با یکدیگر از طریق نرم افزار واتس اپ پیام رسانی می کردند و با توجه به این پیام ها کودتا باید ساعت سه صبح آغاز می گردید، اما شورشیان ممکن است به دلیل افشا شدن اطلاعات کودتا را ساعت 21:30 به وقت محلی آنجا آغاز کردند.

با توجه به مکاتبات، برخی از افسران پولیس آماده بودند که از شورشیان پشتیبانی کنند. یاد آوری می کنیم که نخستین کودتاچی که بازداشت شد رئیس بخش شناسای محرم بورساکوس بود. از نزد او لیستی از رهبران آینده ترکیه بدست آمده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала