267 هزار دالر برای گوشی همراهی که کودتای ترکیه را ناکام کرد، میپردازند

© Sputnik / STR /  مراجعه به بانک تصاویر Telephone statement by Turkish President Recep Tayyip Erdogan, shown on the news on TV at an Istanbul home.
Telephone statement by Turkish President Recep Tayyip Erdogan, shown on the news on TV at an Istanbul home. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از شهروندان عربستان سعودی برای گوشی همراهی که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه توسط آن طرفداران خود را مورد خطاب قرار داده و گفت برای مقاومت نظامی به خیابان ها برآیند یک میلیون ریال سعودی که در حدود 267 هزار دالر می شود، میپردازد.

با این حال، هانده فیرات گوینده شبکه تلویزیونی سی ان ان ترکی این پیشنهاد سخاوتمندانه شهروند عربستان سعودی را رد کرد و گفت، که این گوشی همراه دیگر یک اثر تاریخی شمرده می شود و جای این در کلیکسیون خصوصی نیست.

یاد آوری می کنیم، که اردوغان پس از آغاز کودتا توسط تیلیفون همراه با فیرات که مسئول بخش تلویزیونی شهر انقره می باشد  در برنامه  FaceTime به طور زنده صحبت کرد.

رئیس جمهور که در آن زمان در رخصتی در هوتلی در مارماریس به سر می برد گفت:- "از شما میخواهم که به خیابان ها بروید و جلو کودتاچیان را بگیرد چون تنها با بیرون شدن و رفتن به خیابان می توانیم به زودترین وقت این کودتا را خنثی کنیم".

لازم به ذکر است، که اکثریت نظامیان این کودتا را پشتیبانی نکردند طوری که انتظار میرفت. عامل شکست کودتا شاید آمادگی حامیان اردوغان و عدم تمایل رهبران کودتا به استفاده از زور علیه غیرنظامیان و همچنین تماس تیلیفونی باعث شکست این شورش شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала