کودتا و تروریزم دو روى یک سکه

© REUTERS / Baz RatnerСитуация в Турции после ночной попытки государственного переворота
Ситуация в Турции после ночной попытки государственного переворота - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردوغان و بشار اسد روساى جمهور قانونی دو کشور مهم ترکیه و سوریه هستند

معاون سابق وزیر خارجه ایران با بیان اینکه اردوغان و بشار اسد روساى جمهور قانونی دو کشور مهم ترکیه و سوریه هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران کودتا، تروریزم و صهیونیزم را سم مهلکی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان می‌داند.

العالم: "حسین امیرعبداللهیان": اردوغان و بشار اسد روساى جمهور قانونی ترکیه و سوریه هستند که با رای مردم و دموکراسى به قدرت رسیده اند.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: تهران کودتای نظامى علیه رییس جمهور و دولت قانونى ترکیه را محکوم کرد، کودتایی که با خیانت عناصرى از داخل و سطحی از حمایت پنهان خارجی شکل گرفت.

وی افزود: حمایت ما از رئیس جمهور، حکومت و مردم ترکیه در مقابل کودتاچیان، حمایت از همسایه‌ای مهم و متحدی استراتیژیکی و حمایت از مردم سالاری است.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: در سالهاى اخیر نیز در موضوع سوریه ، عناصر تروریزم تکفیرى و صهیونیستى  با حمایت گسترده خارجى براى سرنگونى حکومت قانونى سوریه اقدام کرده اند، که تهران آنرا مخالف دموکراسى و راى مردم سوریه دانسته و از رئیس جمهور قانونى، مردم و ارتش سوریه در مقابل همه تروریست‌ها حمایت مى‌کند و انرا عامل مهمی در کمک به امنیت جمعی منطقه ای می داند.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: تحولات اخیر ترکیه نشان‌داد که  ابزار کودتا و تروریزم دو روى یک سکه هستند که امنیت، ثبات و رفاه  منطقه را هدف گرفته اند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران کودتا، تروریزم و صهیونیزم را سم مهلکی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان می‌داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала