رهبر جدایی طلب کشمیر از جامعه جهانی درخواست کمک کرد

© MANJUNATH KIRANУчастники праздника Ураза-Байрам в Бангалоре, Индия
Участники праздника Ураза-Байрам в Бангалоре, Индия - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
«سید علی گیلانی» یکی از رهبران جدایی طلب در کشمیر از جامعه جهانی و سازمان های بین المللی برای حل بحران کشمیر درخواست کمک کرد.

مهر: به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه «اکونومیک تایمز»، «سید علی گیلانی،» برجسته‌ترین رهبر جدایی‌طلب منطقه جامو و کشمیر، برای نخستین بار در نامه‌ای به کشورهای اسلامی و  سازمانهای بین المللی، حمایت و میانجیگری فوری آن‌ها را برای حل بحران رو به وخامت کشمیر خواستار شد.

سید علی گیلانی از رهبران ارشد جدایی طلب کشمیر در نامه‌ای به سران اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و سازمان‌های منطقه‌ای مانند اتحادیه اروپا، انجمن ملل آسیای جنوب شرقی، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه همکاری ‌های منطقه‌ای جنوب آسیا، از این نهادها برای متقاعد کردن هند به انجام اعتمادسازی، پذیرش ماهیت بحران جامو و کشمیر، لغو «قانون اختیارات ویژه نیروهای مسلح هند» و آغاز فرایند خروج نظامیان این کشور درخواست کمک کرد.

 لازم به ذکر است پس از آنکه نیروهای امنیتی هند «برهان وانی» قوماندان «حزب المجاهدین» را به قتل رساندند مسلمانان جامو و کشمیر دست به اعتراضات گسترده ای زدند. نیروهای امنیتی هند تا حال دستکم ۴۰ نفر را کشته و بیش از ۳۰۰ نفر را زخمی کرده اند.

وضعیت برخی از زخمی ها در شفاخانه ها وخیم گزارش شده است. رسانه های ارتباط جمعی، شبکه های اجتماعی و اینترنت در کشمیر قطع شده است. انتشار روزنامه ها نیز برای سومین روز متوالی متوقف شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала