کمک یک سازمان بین‌المللی به شهرداری کابل برای کاهش موارد فساد اداری

© Photo / William John Gauthierکابل
کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: یک نهاد بین‌المللی با امضای تفاهم‌نامه‌ای با مسوولان شهرداری کابل، در نظر دارد که با این شهرداری در کاهش موارد فساد اداری کمک و همکاری کند.

این تفاهم‌نامه امروز میان مسوولان نهاد «دموکراسی انترنشنل» و شهرداری کابل به امضا رسید. براساس این تفاهم‌نامه، نهاد دموکراسی انترنشنل در بخش صدور جواز و ایجاد تسهیلات، به وثژه عصری‌سازی نهادهای ارایه کننده خدمات به شهرداری کابل کمک می‌‌کند.

عبدالله حبیب‌زی سرپرست شهرداری کابل، امروز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت که بخش عمده همکاری نهاد دموکراسی انترنشنل در راستای الکترونیکی ساختن شهرداری کابل است. وی گفت: «ما ناگزیر هستیم برای رفع چالش‌ها روند ساده‌سازی بخش‌های مختلف در شهرداری کابل را آغاز کنیم. حکومت‌داری الکترونیکی یکی از مولفه‌های خوب حکومت‌داری شهری است که هر اداره برای رسیدن به اهداف خود به سیستم‌های جدید و موثر نیاز دارد.»

همچنین ذکریا بارکزی از مسوولان نهاد دموکراسی انترنشنل در کابل، می‌گوید که هدف اصلی همکاری این نهاد با شهرداری کابل کاهش موارد فساد اداری است. آقای بارکزی افزود: «این نهاد درچهار چوب این برنامه، با نهادهای مدنی ، رسانه‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها کار خواهد کرد تا حساب دهی متقابل بین مردم و حکومت ایجاد گردد.»‌

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که لوی سارنوال افغانستان، روز گذشته 110 تن از کارمندان شهرداری کابل را ممنوع‌الخروج اعلام کرد. اداره لوی سارنوالی می‌گوید که این افراد مظنون به دست داشتن در فساد اداری هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала