عبدالله: نقش علما در مبارزه با طالبان و افراط گرایی بنیادی است

© Photo / ریاست اجراییهعبدالله: نقش علما در مبارزه با طالبان و افراط گرایی بنیادی است
عبدالله: نقش علما در مبارزه با طالبان و افراط گرایی بنیادی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان، نقش علما را در مبارزه علیه گروه دهشت‌افگن طالبان و بنیادگرایی بنیادی توصیف کرده و از علما خواسته تا جلوی تفرقه‌افگنی توسط مخالفان دولت را بگیرند.

آقای عبدالله که امروز با اعضای شورای علما دیدار و گفتگو داشت، افزود: «دشمنان ما می‌خواهند به نام‌های دین٬‌ مذهب٬ زبان٬ قوم و منطقه میان مردم ما اختلاف و تفرقه ایجاد نمایند. ما همه مسلمان و ملت واحدهستیم. از وظیفه علمای کشور است تا جلو این تفرقه افگنی‌ها را بگیرند.» رییس اجراییه همچنین تاکید کرد: «ما در جمهوری اسلامی افغانستان هستیم. دین ما اسلام و قانون اساسی ما اسلامی است ولی علیه همین نظام و حکومت اعلان جهاد شده است. دشمنان ما در همان قریه‌های که صدای آذان در پنج وقت نماز بلند می‌شود مصروف قتل و کشتار هستند. علیه حکومت و نظام تبلیغات گسترده صورت می‌گیرد. جلو این تبلیغات سوء دشمنان باید گرفته شود و نقش علمای کشور در مبارزه با طالبان٬ افراط‌‌گرایی٬ تامین امنیت و صلح و ثبات بنیادی ‌است.»

در همین‌حال، قیام‌الدین کشاف رییس شورای علما، در این دیدار گفته است که آنان آماده اند تا با دولت در زمینه جلوگیری از تبلیغات شورشیان همکاری نمایند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала