اشتباه آمریکا باعث شد روسیه به یک بازیکن بزرگ در شرق میانه تبدیل گردد

© Fotolia / Peyman Kaiediنقشه شرق نزدیک
نقشه شرق نزدیک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه در سال های اخیر به یکی از بزرگترین کشورهای اثر گزار در شرق میانه، بعد از اشتباهات هیلاری کلینتون در زمانی که متصدی وزیر خارجه آمریکا بود، تبدیل گردید.

کریس کریستی دستیار دونالد ترامپ و گورنر اوهایو در سخنرانی خود، به شدت از کلینتون به عنوان متصدی رئیس دیپلماسی آمریکا انتقاد کرد. کریس کریستی در سخنرانی خود در کنگره حزب جمهوری خواه در شهر کلیولند ایالت اوهایو آمریکا ضمن اعلام این مطلب ار کار هیلاری کلینتون در سمت وزارت خارجه به شدت انتقاد کرد. این سیاستمدار ضمن صحبت درباره روابط روسیه و آمریکا و تلاش برای تنظیم مجدد این روابط گفت:" کلینتون به کرملین آمده و دکمه سرخ نمادین بزرگی را به روس ها داد. فکر می کنم لازم بود روی آن نه "تنظیم مجدد" بلکه "حذف" نوشته شود".
دستیار دونالد ترامپ معتقد است در نتیجه فعالیت هیلاری کلینتون "امنیت آمریکا حذف شد". فرماندار ایالت نیوجرسی افزود:" کلینتون به روسیه اجازه داد به عنوان نقش آفرین کلیدی به خاور میانه باز گردد". کریس کریستی همچنین سیاست دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در رابطه با ایران ، سوریه، چین، کوبا و تعدادی از دیگر کشورها را مورد انتقاد قرار داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала